جواد فروغی در حین تلاوت آیاتی از قرآن به تفسیر این آیات پرداخت و گفت: خداوند در آیات قران ۲ دفاع را مقدس دانسته که یکی از آنها دفاع درونی و دیگری دفاع بیرونی است.

وی افزود: باتوجه به اینکه شیطان از هر جهتی به انسان حمله می‌کند، خداوند متعال دفاع انسانها از خود در برابر این حملات را مقدس می‌داند.

فروغی افزود: مصداق دفاع بیرونی که برای خداوند مقدس است این بود که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

این قاری بین‌المللی با اشاره به راهکارهای مختلف ائمه اطهار برای حفظ دین اسلام گفت: امروز دفاع از دین تنها جنگ و قتال نیست و دشمن از اینترنت و فضای مجازی برای تسخیر ذهن و قلب ما استفاده می‌کند که اگر در مقابل آنها نیاستیم،همه چیز را ویران می‌کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در ابتدای این همایش هدف اصلی این برنامه ها را گسترش فرهنگ و مولفه‌های فرهنگ رضوی عنوان کرد و افزود: باید فرهنگ رضوی را در اشکال مختلف به جامعه معرفی، فرهنگ‌سازی و نهادینه کنیم.

بهرام فاضلی‌زاد در ادامه گفت: ما امروز امانتدار پژوهش در فرهنگ رضوی و دفاع از آن هستیم چون موضوعی است که قرابت‌های معنایی درونی خاصی دارد.

وی با اشاره به مولفه های مبتی بر فرهنگ رضوی در دفاع مقدس افزود: در زمان جنگ ما از ۳۶ ملیت اسیر داشتیم و همه کشورهای دنیا به صدام کمک کردند اما مقوم‌هایی متاثر از فرهنگ رضوی و فرهنگ علوی داشتیم که اجازه تصرف یک وجب از خاک ما را به دشمن نداد.

در پایان این همایش از نویسندگان ۱۰ اثر و پژوهش برگزیده تجلیل به عمل آمد.

«پریسا احمدی» برای اثر «تحلیل نشانه‌شناسی شخصیت در رمان تخیل عشق» اول شد و «فاروغ نعمتی» برای اثر «تجلی فرهنگ و سیره رضوی در شعر دفاع مقدس با تکیه بر محور همنشینی واژگانی» و «فرحناز حیدری‌نسب» با اثر «بازتاب سیمای امام رضا (ع) در رمان دخیل عشق» به ترتیب دوم و سوم شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.