«محمدابراهیم الهی تبار» روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نسبت به موضوعات اجتماعی بسیار توجه شده است، افزود: یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید توجه به مسائل اجتماعی است که کم رنگ به آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود، با عده ای از کارشناسان چالش ها و مشکلات جامعه را احصا کرد که منتج به تهیه ۲ گزارش شد و این گونه دریافت شد که جامعه حال خوبی ندارد.

معاون استاندار کرمانشاه با توضیح اینکه «ما در حوزه قضایی ۱۵ میلیون پرونده قضایی داریم و هرخانوار یک و نیم پرونده در سیستم قضایی دارد» افزود: مشکلات دیگری از قبیل زنان بدسرپرست، طلاق، اعتیاد و تصادفات جاده ای نیز در این گزارش دیده شد و نهایتا این تعبیر مقام معظم رهبری را به همراه داشت که فرمودند: «ما ۲۰ سال از مسائل اجتماعی عقب افتاده ایم».

الهی تبار گفت: به دنبال این گزارش بود که برای نخستین بار در احکام برنامه شم توسعه مسائل و آسیب های اجتماعی دیده شد و کاهش ۱۰ درصدی آن هدف گیری شد و با تعیین ۲۳ فعالیت و پنج چالش دستگاه‌ها موظف به انجام اقدامات شدند.

وی با اشاره به حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: برای اقدامات اجتماعی لازم است که اسناد در استان مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: اگر قرار است به سمت جامعه توسعه نگر حرکت کنیم باید به سمت مشارکت اجتماعی قدم برداریم و یکی از انتظارات و اولویت ها مشارکت اجتماعی است برای توجه به مشارکت اجتماعی و الزامات آن را باید شناخت و بکار بست.

الهی تبار همچنین با اشاره به اهمیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: این سازمان‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای حل و فصل چالش های اجتماعی دارند و بدون حضور آنها مشارکت اجتماعی محقق نمی شود.

وی یکی از اولویت های مدیریت جدید امور اجتماعی استانداری را احصا چالش ها و ضرورت های حوزه اجتماعی دانست و گفت: هم افزایی بین نهادهای اجتماعی یکی دیگر از اولویت های این حوزه است چرا که در هدفمندکردن این ظرفیت ها موفق نبوده ایم.  

الهی تبار، ارتباط موثر با سازمان اجتماعی کشور و بابدنه کارشناسی را یکی دیگر از ضرورت های حوزه اجتماعی دانست و افزود: می طلبد که از ظرفیت های پژوهشی و علمی و تعامل با افراد متخصص و بادانش در حوزه اجتماعی استفاده شود.

در ادامه این آیین «علیرضا گودرزی» مدیرکل سابق امور اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه در دوران مدیریتش، دفتر اجتماعی از آرامش فکری برخوردار بود. افزود: در این مدت تعامل خوبی با دستگاه های اجتماعی و بانکها در استان ایجاد شد و عملکرد حوزه اجتماعی  مورد تقدیر وزیرکشور قرار گرفت و تعداد سمن ها از ۳۲۵ سازمان به ۵۱۰ سمن افزایش یافت.

«فریبرز نجفی مهر» نیز در سخنانی با بیان اینکه دفتر اجتماعی خانه اصلی من است، تصریح کرد: در حوزه اجتماعی کارهای فراوانی انجام شده و کارهای زیادی نیز باقی مانده که امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت های جامعه و تشکل های غیردولتی بخشی از شاخص های منفی بهبود یابد.

در پایان این آیین، با اهدای لوح از تلاش‌های علیرضا گودرزی مدیرسابق امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه تقدیر شد و فریبرز نجفی مهر به عنوان مدیریت جدید این حوزه معارفه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.