«هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سرسرای استانداری کرمانشاه، افزود: این ۲ بخش باید به تبع شهر کرمانشاه مناطق جنگی محسوب شوند زیرا این مناطق نیز در دوران دفاع مقدس همچون مرکز استان نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه باید سطح حقوقی کارمندان دولت در بخش‌های بیلوار و سرفیروزآباد با مرکز استان برابری کند، گفت: تا زمانی که حقوق کارمندان در این بخش‌ها از مرکز استان کمتر باشد نمی‌توانیم توقع تقویت کادر اداری در آنجا را داشته باشیم در صورتی که حقوق کارمندان دولت در این مناطق کمتر از کرمانشاه باشد، این مناطق محروم‌تر خواهند شد.

استاندار کرمانشاه هچنین به موضوع بودجه در اختیار نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در اختیار هر کدام از نمایندگان مجلس قرار داده است که بین پروژه‌های اولویت دار استان تقسیم کنند از این رو باید ادارات مربوطه پیگیر تخصیص این اعتبارات باشند.

بازوند همچنین در این نشست به مشکل صداوسیما در استان اشاره کرد و گفت: صداوسیما برخی از برنامه‌های شبکه سه به خصوص مسابقات فوتبال را در تعدادی از شهرستان‌های کرمانشاه پخش نمی‌کند.

وی افزود: پخش شبکه سوم سیما نیازمند برقراری ارتباط با استفاده از فیبرنوری و صرف هزینه‌ای برای کنترل صحنه‌های پخش شده است از این رو مبلغ ۲ میلیارد تومان را برای برطرف شدن موضوع در اختیار صداو سیما قرار دادیم.

او تاکید کرد: توقع داریم که صدا و سیمای کرمانشاه این مشکل را در سال ۹۹ برطرف کند و همچون سال‌های قبل موضوع را رها نکند.

افزایش اعتبارات عمرانی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه در ادامه همچنین به موضوع بودجه استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: مدیران استانی با جدیت پیگیری افزایش بودجه استان باشند و در این زمینه رایزنی‌های لازم را با کمک نمایندگان مجلس انجام دهند.

بازوند با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان را ۲۰ درصد افزایش داده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ایم، افزود: ۴۰ درصد اعتبارات استان در ردیف اعتبارات متفرقه مطرح می‌شود که برای تحقیق آن مدیران کل دست به رایزنی بزنند.

استاندار کرمانشاه همچنین بر ارتباط مدیران استانی با مردم تاکید کرد و با بیان اینکه ارتباط مدیران کل استان با مردم کم‌رنگ است، گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران استانی ملاقات آنان با مردم خواهد بود.

بازوند همچنین حاشیه‌نشینی را یکی از چالش‌های جدی مرکز استان دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات این مناطق باید چاره اندیشی شود زیرا در صورت برطرف نشدن این چالش‌ها به مشکلات اجتماعی دامن زده خواهد شد.

به گفته وی به زودی اداره کل ورزش و جوانان استان ۱۵ مجموعه ورزشی را در مناطق حاشیه‌نشین احداث خواهد کرد.

طبق بخشنامه شماره ۳۶۱۰/۱۳۳۳/۲۸ مورخ ۹۶/۹/۲۸ کارکنان و شاغلان دولت در تعدادی از استان‌های مرزی درگیر با جنگ تحمیلی از مزایای مناطق جنگی بهره مند شدند و ستاد کل نیروهای مسلح طبق نامه شماره ۲۴۲۰/۳/۱۲/۷۹ مورخ ۹۷/۱۲/۲۵ شهر کرمانشاه و بخش مرکزی کرمانشاه را نیز به منظور بهره‌مندی از این مصوبه به فهرست شهرهای قبلی اضافه کرد.

تعیین مناطق جنگی کشور در نتیجه اجرای ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه انجام شده که براساس آن مزایایی برای جبران عقب‌افتادگی مناطق جنگ‌زده در نظر گرفته شده است از جمله «رشد سالانه ۱۰ درصدی شاخص‌های توسعه، افزایش حقوق ۲۰ و ۲۵ درصدی کارکنان و دادن یک طبقه شغلی».

استان کرمانشاه برای حفظ دین و وطن، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، دست کم ۲۲ هزار جانباز، حدود چهار هزار شیمیایی و هزار و ۷۹۷ آزاده تقدیم انقلاب کرده که سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنان شهید بمباران بوده اند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.