به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرسرای شهدای دولت استانداری، سهم استان کرمانشاه از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور را ۴.۱۹ درصد اعلام کرد که نسبتا رقم خوبی است اما افزود: این رقم جوابگوی استان بیکار کرمانشاه نیست و به توجه بیشتری از محل این تسهیلات نیاز است.

وی در ادامه از اختصاص اعتبارات اشتغال مناطق زلزله کرمانشاه تقدیر کرد و یاد آور شد در زلزله ۷/۳ ریشتری به هزار و ۹۰۰ روستا و ۱۲ هزار واحد دامی و اشتغال روستایی استان خسارت وارد شد که در این بخش نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید نیازمند هستیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تبصره ماده ۱۶ مبنی بر حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد که پس از گذشت ۶ ماه از سال بانک‌های کشاورزی، ملت و سامان زیر بار پرداخت سهم خود از محل این تبصره نرفته اند.

او در ادامه نیاز مشوق‌های یارانه‌ای به مددجویان بهزیستی از محل تبصره ماده ۱۶ را یک میلیارد تومان دانست .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی نشدن تبصره ماده ۱۸ در بسیاری از وزارتخانه‌ها اشاره کرد و خواستار تشکیل جلسه هیات دولت درباره توجیه این تبصره به وزارتخانه‌ها و تعیین یک بانک عامل مشخص برای پرداخت تسهیلات این ماده شد.

حاتمی در قسمت دیگری از سخنان خود به وجود پروژه‌های بزرگ نیمه فعال و تعطیل شستا در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی این پروژه ۷۰۰،۸۰۰ شغل مستقیم استان ایجاد می‌کند و از مدیر عامل شستا خواست هم در بحث فعال شدن این پروژه و هم در قسمت سرمایه‌گذاری به این استان توجه خاصی نشان بدهد.

او در ادامه استان کرمانشاه را دارای مزیت‌های خوب جغرافیایی، مرز و استعداد آب و خاک و نیروی انسانی معرفی کرد و گفت: بیکاری زیبنده مردم این استان نیست.

حاتمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را هم در عرصه سیاست‌گذاری و هم در میدان عمل، وزارتخانه‌ای بسیار مهم در بحث اشتغال عنوان کرد و گفت: معضل بیکاری زیبنده این استان پر ظرفیت و پتانسیل نیست و نیازمند توجه جدی هستیم.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۳۵ هزار بیکار دارد.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال به ۱۴.۷ درصد رسید که ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح دیروز (پنجشنبه) به شهرستان پاوه سفر کرد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام جمعه این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه بود.

۳۲۰۹/۳۰۳۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.