معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از برپایی یازده جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در سطح شهر به مناسبت عید قربان خبر داد.

خسرو عیساییان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید دام زنده در آستانه عید قربان، گفت: در همین راستا یازده جایگاه عرضه بهداشتی دام در سطح شهر کرمانشاه تدارک دیده شده است.

وی افزود: در هریک از مناطق هشت گانه شهر کرمانشاه یک جایگاه عرضه دام مستقر شده و تنها در منطقه سه شهرداری سه مرکز و در منطقه پنج شهرداری دو مرکز عرضه دام داریم.

عیساییان تصریح کرد: در منطقه یک: بلوار گلریزان، کنار پارک گلریزان، در منطقه دو: میدان شهرک مهدیه، در منطقه سه: میدان شهدا، خیابان کاشانی و مرز بین شهرک جعفرآباد و بعثت، در منطقه چهار: ورودی پارک فراز، مقابل ترمینال راه کربلا، در منطقه پنج: بلوار نماز، حدفاصل میدان نیایش تا میدان امام خمینی(ره) و میدان ظفر، در منطقه شش: 56 متری علوم پزشکی، مرز بین شهرک دادگستری و تاکسیرانی(ضلع غربی کمربندی غربی، در منطقه هفت: بلوار تاقبستان، کوی 134 و در منطقه هشت: میدان پردیس به عنوان جایگاه های عرضه دام زنده در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت رایگان کشتارگاه بیستون در روز عید قربان گفت: کشتارگاه از ساعت هفت صبح روز عید فعال است و دامپزشک نیز در محل کشتارگاه برای تایید سلامت دام های قربانی حضور دارد.

قیمت هر گیلو گوسفند زنده 42 تا 45 هزار تومان
همچنین رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام استان کرمانشاه نیز قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در استان را بین 42 تا 45 هزار تومان اعلام کرد.
حیدر ریزوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه گفت: امسال با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده ها، قیمت دام زنده نیز افزایش یافته است.

ریزوندی اضافه کرد: عید قربان سال گذشته قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در استان بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت گوسفند زنده بر اساس وزن آن تعیین می‌شود، اضافه کرد: هرچه دام سبک‌تر باشد، قیمت آن گرانتر است.

وی با اشاره به بالاتر بودن کیفیت گوشت دام های سبک، گفت: گوشت دام های سبک مرغوب تر و بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان است.

ریزوندی در ادامه به افرادی که قصد رید گوسفند قربانی دارند، توصیه کرد: گوسفند زنده را از مراکز مجاز خریداری کنند.


 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.