به گزارش ایرنا، سعدی مصطفی زاده روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان روانسر، با بیان اینکه دانشگاه ها، مدارس و مساجد ظرفیت های خوبی برای انجام فعالیت های فرهنگی هستند افزود: دشمنان با راه اندازی جنگ نرم، جوانان را مورد هدف خود قرار داده اند تا آنها را بی هویت کنند

وی تصریح کرد: قوه قهریه و برخورد سخت افزاری دیگر جوابگوی مبارزه با مواد مخدر نیست و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی را در پیشگیری و مبارزه دارد.

فرماندار روانسر ادامه داد: همه افراد، خانواده ها و  جوامع  در معرض موادمخدر هستند و تغییر شیوه های تولید و توزیع مواد مخدر می طلبد که هوشیارتر عمل کنیم.

مصطفی زاده افزود: مردم به این نتیجه رسیده اند مبارزه با موادمخدر نیازمند عزم راسخ و همگانی است و تا خود مردم در این حوزه ورود پیدا نکنند نمی توان فعالیت موثری انجام داد.

وی یادآور شد: فرهنگ والا و هوشیاری مردم این شهرستان موجب شده تا مافیای موادمخدر در این شهرستان قدرت مانور نداشته باشند اما می طلبد فعالیت های جهادگونه ای بیشتری انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز گفت: فقر فرهنگی و ضعف اطلاع رسانی باعث شده بعضی افراد در دام موادمخدر گرفتار شوند.

علی شمشیری با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنیم،  افزود: متناسب با شرایط موجود و با انسجام، هماهنگی و دلسوزی و اقدام عالمانه تصمیم گیری کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در منطقه اورامانات زمینه ها و پتانسیل های زیادی برای مقابله با آسیب های اجتماعی وجود دارد که باید از آنها بهرهگیری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به نشاط اجتماعی که در منطقه اورامانات وجود دارد از این روش می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شد ه است.

8066/7455 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.