یک کارشناس بازار طلا از کاهش فروش طلافروشی‌ها به حدود یک سوم خبر داد و گفت: 90 درصد خریداران برای سرمایه‌گذاری طلا می‌خرند.

مجتبی فیروزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه گرانی طلا طی بیش از یکسال اخیر باعث شده که خرید طلا کاهش یابد، اظهار کرد: فروش طلافروشی‌ها نسبت به زمانی که طلا گرمی 100 تا 120 هزار تومان بود به حدود یک سوم کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در گذشته طلافروشی‌ها به طور میانگین روزانه 60 تا 70 گرم فروش طلا داشتند که اکنون به حدود 20 گرم رسیده است.

وی افزود: در گذشته نوعروسان یکی از مهمترین خریداران طلا بودند که اکنون خرید طلای عروس و دامادها نیز به دو حلقه و 10 تا 15 گرم طلا محدود شده است.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه گفت: البته موارد بسیار معدود و کمی هم وجود دارد که برخی زوجین به دلیل پایین بودن قدرت خرید به جای طلا نقره می‌خرند، اما تعداد این افراد بسیار کم است.

وی درباره دلایل کاهش فروش طلا نیز بالا رفتن قیمت آن را عامل اصلی دانست و اضافه کرد: نوسانات زیادی که در قیمت داریم نیز بر کاهش خرید موثر است، زیرا مردم حاضر به این ریسک نیستند که طلای گران بخرند و ناگهان ارزان شود.

فیروزی معتقد است، 90 درصد افرادی که اکنون طلا می‌خرند قصد سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خود را دارند و تعداد خریداران طلای مصرفی بسیار کم شده است.

وی از افزایش قابل توجه تمایل برای خرید طلای آب شده و بدون اجرت هم خبر داد و خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز بالا بودن قیمت طلای اجرت‌دار است که برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، صرفه اقتصادی ندارد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.