به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و طرح اطعام ایتام و اکرام خانواده های مددجویان کمیته امداد اختصاص داشت، افزود: امسال در ماه مبارک رمضان با سه طرح اطعام و اکرام، مفتاح الجنه و طرح کمپین سفره 10 هزار تومانی چشم انتظار کمک های مردمی برای حمایت از خانواده های نیازمند استان هستیم.
او با اشاره به طرح اطعام و اکرام خانواده های محسنین توسط خیران استان خواست، با پهن کردن سفره آسمانی هر تعداد خانواده مددجو را که مایلند در این طرح شرکت دهند و کمیته امداد نیز مددجویان را به آنها معرفی می کند.
خدرویسی سپس به طرح مفتاح الجنه کمیته امداد برای کمک به خانواده محسنین اشاره کرد و افزود: در این طرح خیران و کسانی که تمکن مالی دارند می توانند از نزدیک وضعیت خانواده های مددجو را ببینند و از نیازمندی آنها آشنا شوند و خود تصمیم بگیرند چطوری به آنها کمک کنند.
خدرویسی در ادامه به طرح کمپین سفره 10 هزار تومانی برای اطعام ایتام هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح شماره حساب، درگاه اینترنتی در اختیار همشیریان قرار می گیرد که بتوانند در ماه مبارک رمضان برای اطعام ایتام و خانواده نیازمندان حداقل با پرادخت 10 هزار تومان در این کار خیر و ثواب بزرگ شرکت کنند.
وی سپس شماره حساب 0109360939009 و شماره کارت 6037991899939627 را معرفی کرد.

**کمیته امداد ماهیانه 36 میلیارد تومان برای مددجویان کرمانشاه هزینه می کند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمیته امداد ماهیانه حدود 36 میلیارد تومان برای مددجویان استان هزینه می کنند، این در حالی است ماهیانه حدود 300 میلیون تومان از صدقات و نذورات مردم استان جمع آوری می شود.
خدرویسی با بیان اینکه مردم کرمانشاه در سال 97 از محل صدقات، زکات، نذورات و انفاق 72 میلیارد تومان به کمیه امداد کمک کردند، گفت:مردم این دیار فقط در بحث کمک به مردم سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان 6 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد کمک کردند که نشانه سخاوتمندی مردم این دیار است که با وجود زلزله زده و سیل زده بودن خودشان کمک می کنند.

**کمیته امداد در سال 98 به اشتغال کرمانشاه نگاه ویژه ای دارد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در سال 97 کمیته امداد 120 میلیارد تومان برای اشتغال پنج هزار و 30 نفر در استان هزینه کرده است، گفت: هیچ ارگانی به اندازه کمیته امداد در سال 97 در بحث اشتغال فعال نبوده در حالی وظیفه ذاتی این ارگان ایجاد شغل نیست.
خدرویسی اضافه کرد: کمیته امداد کشور در سال 98 با توجه به وضعیت بغرنج نرخ بیکاری استان کرمانشاه برنامه ای ویژه ای در دستور کار قرار می دهد و اعتبارات بیشتری برای حوزه اشتغال این استان در نظر دارد.
وی در ادامه از پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده های در معرض آسیب غیرمددجو خبر داد و گفت: 30 درصد وام های اشتغال کمیته امداد به افراد بیکار غیرمددجو پرداخت می شود که هم تولید رونق بگیرد و هم افراد بیکار بتوانند از این تسهیلات اشتغال برای خود اشتغال ایجاد کنند.
او در ادامه با بیان اینکه پرداخت وام به غیرمددجویان برای پیشگیری از مددجو شدن آنها است، گفت: بازپرداخت تسهیلات صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد در سال 98 به صفر رسیده است.
در استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.