به گزارش ایرنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح همزمان این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانس در روستای «گلویج» شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد، اظهار داشت: از طرح‌های شاخص و اثرگذار که در دولت تدبیر و امید با مساعدت مقام معظم رهبری در استان‌های غرب کشور از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار گردید، طرح احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور است.
وی افزود: یکی از استان‌های بهره‌مند قابل توجه، استان کرمانشاه با سطحی حدود 52 هزار و 500 هکتار با اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان است که تاکنون عملیات اجرایی 44 هزار و 500 هکتار از این سطوح به اتمام رسیده و در هشت هزار و 500 هکتار باقیمانده عملیات اجرایی با پیشرفت 93 درصد در دست اقدام می‌باشد و از این سطح، حدود 11 هزار هکتار آن با تأمین آب از شبکه‌های اصلی به بهره‌برداری رسیده و مابقی در صورت اتمام عملیات تأمین آب و اجرای خطوط اصلی توسط وزارت نیرو قابل بهره‌برداری خواهد شد.
حجتی گفت: با اجرای این طرح، 40 هزار هکتار به سطح اراضی آبی اضافه و 12 هزار و 800 هکتار از اراضی بهبود یافته که موجب افزایش تولید در حدود 900 هزار تن محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و در اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در استان موثر خواهد بود.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این سفر تعداد 457 پروژه عمرانی و تولیدی در زیربخش‌های آب و خاک و باغبانی (گلخانه) با اعتباری حدود 87 میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد 984 نفر در استان افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی در استان گفت: تعداد 438 پروژه سامانه‌های نوین آبیاری در سطح سه هزار و 800 هکتار با اعتبار 44 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
حجتی یادآور شد: از اول انقلاب تا پایان سال 91، سطحی معادل 40 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام شده بود و از سال 92 تاکنون 87 هزار و 523 هکتار (با بیش از 121 درصد رشد) سیستم‌های نوین آبیاری در دولت تدبیر و امید به اجرا در آمده است.
وی اظهار کرد: تعداد یک طرح هوشمندسازی شبکه‌های آبیاری فرعی در سطح 909 هکتار با اعتبار 20 میلیارد تومان و اشتغالزایی 200 نفر در مناطق محروم و مرزی استان افتتاح می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بهره‌برداری از 18 پروژه احداث و توسعه گلخانه در سطح 8.5 هکتار با اعتبار 23 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اشتغال جدید 184 نفر آغاز می شود.
حجتی بیان کرد: پروژه ای که هم اکنون خدمت حضرتعالی گزارش می شود اجرای سیستم نوین آبیاری در سطح 86 هکتار از اراضی زراعی روستای گلویج شهرستان سنقر و کلیائی به روش کلاسیک ثابت با بهره گیری از نیروی ثقل و با اعتباری معادل 860 میلیون تومان اجرا شده و آماده افتتاح است . در صورتی که اجازه بفرمایید، به بهره برداری برسد.
شهرستان سنقروکلیایی با 91 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.