به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین آزادی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سرسرای حوزه هنری استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: در سال 98، چندین کتاب فاخر در حوزه ادبیات پایداری ( داستان و خاطرات زندگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس) تولید و منتشر می شود.
وی همچنین از کلنگ زنی احداث پردیس سینمایی به جای سینما پیروزی سابق کرمانشاه در سال 98 خبر داد و گفت: سند زمین این پردیس سینمایی در سال 97 گرفته شده و در تلاش هستیم منابع مالی پروانه ساخت، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و دولتی برای احداث این مجموع مهم فرهنگی پای کار بیاوریم.
او همچنین اظهار داشت: در سال جاری درصدد هستیم مطالعه و تدوین دانشنامه یا سند هنری، تمدنی، فرهنگی استان کرمانشاه به کمک هیات علمی دانشگاه های استان مطالعه و تدوین کنیم.

**فرهنگ قلب تپنده انقلاب است
آزادی در ادامه فرهنگ و هنر را قلب تپنده و زبان گویای انقلاب دانست و گفت: حوزه های مختلف فرهنگی اعم انتشار کتاب، هنر های تجسمی، نقاشی و عکاسی، تئاتر و غیره هر کدام می توانند بهتر زبان برای انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب باشد و بنیان گذاران انقلاب اسلامی همیشه بر این نکته تاکید کرده اند.
رییس حوزه هنری استان کرمانشاه؛ در ادامه به برنامه های هفته هنر و انقلاب در استان اشاره کرد و بیان داشت: نخستین برنامه این هفته؛ تجدید پیمان با شهدا در مزار شهدا در روز بیستم فروردین ماه است برای اینکه به شهدا نشان دهیم همچنان راه آنان را فراموش نکردیم و همیشه ارزش های انقلاب در صدر برنامه های ماست.
آزادی برگزاری عصر داستان انقلاب اسلامی، نمایشنامه خوانی، نشست تخصصی سینما کتاب، دیدار و عیادت با پیشکسوتان هنری، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، نشست پژوهشی، بررسی اندیشه و آثار تجسمی شهید آوینی و برپایی کارگاه تصویرسازی و نقاشی را از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان عنوان کرد.
او همچنین گفت: در روز های 24 و 25 فروردین ماه از ساعت 10 صبح ورکشاپ فیلمنامه نویسی در هنرستان هنرهای زیبا کرمانشاه برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.
آزادی در پایان از برگزاری همایش تجلیل از بهمن پرورش قهرمان نجات غریق کرمانشاه خبر داد و گفت: پرورش در فیلم شعله در نقش خودش ایفای نقشه کرده و به این بهانه از خدمات بزرگ این قهرمان در نجات هموطنان تجلیل می شود.
هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی در 20 فروردین هر سال به مدت یک هفته از 19 تا 26 فروردین ماه برگزار می شود.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.