سرهنگ 'محمد رضا حیدری' روز جمعه در گفت گو با ایرنا، افزود: علاوه بر 105 گشت، 80 دستگاه دوربین سیار و 30 دستگاه دوربین ثابت تخلفات جاده ای در سطح استان ثبت می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه ( 29 اسفند) نسبت به پارسال تا (دوم فرودین) پنج درصد تردد خودرو در سطح استان افزایش یافته، پر ترددترین محورهای استان را محور همدان - کرمانشاه، کرمانشاه - کامیاران - کرمانشاه اسلام آباد غرب ذکر کرد.
او در ادامه بیان داشت: از ابتدای طرح تا دوم فرودین 50 درصد آمار تلفات (2 فوتی براثر واژگونی خودرو ناشی از سرعت بالا) و 12 درصد مصدومان جاده ای استان نسبت به مشابه پارسال کاهش یافته است.
حیدری همچنین از توقیف 160 خودور از ابتدای طرح تا کنون که رانندگان آنها رانندگی حادثه ساز و پرتخلف داشتند خبر داد و گفت: بیشترین عامل تصادفات جاده ای که تاکنون داشته ایم ناشی از سرعت زیاد و سبقت غیر مجاز بوده است.
وی همچنین از ممنوعیت تردد موتورسکلیت در جاده های اصلی و بزرگراه های استان خبر داد .
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از مسافران نوروزی و رانندگان خودروها خواست در راستای سلامت خود و خانوادهای شان و کاهش آمار تلفات حتما کمربند ایمنی خود را ببندند زیرا بیشترین آمار مصدومان و تلفات جاده ای ناشی از عدم بستن کمربند ایمنی است.
سرهنگ حیدری همچنین بیشترین زمان وقوع حوادث جاده ای را زمان خواب آلودگی و عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد دانست و به رانندگان توصیه کرد در زمان احساس خستگی و خواب آلودگی از رانندگی بپرهیزند و یا برای رسیدن به مقصد بر احساسات خود کنترل داشته باشند تا از وقوع حادثه ناگوار جلوگیری شود.
استان کرمانشاه دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.
سال گذشته بیش از 2 میلیون مسافر نوروزی از استان کرمانشاه دیدن کردند.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.