به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران طی نامه‌ای به مدیرعامل ایرنا از تلاش‌های مدیر و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در برپایی مطلوب «نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی سازمان ملل و ایران» تشکر و قدردانی کرد.
در بخشی از نامه خانم «ماریا دوتسنکو» به سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده است: نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی در کرمانشاه و در تالار میرزا رضای کلهر مجتمع فرهنگی شهید آوینی شهر کرمانشاه با حضور مقامات استانی و اینجانب افتتاح شد.
موقع را مغتنم شمرده از خبرگزاری جمهوری اسلامی به ویژه زحمت جناب آقای علی مولوی ریاست محترم دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه و همکاران ایشان جناب آقایان بهمن زارعی، عبدالله الماسی، فرزاد نویدی و عبادالله آذرگون که در برگزاری نمایشگاه تلاش کردند، کمال تشکر را دارم.

**30 درصد پست های مدیریتی باید در اختیار بانوان قرار گیرد
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طبق برنامه ششم توسعه تا پایان این برنامه (سال 1400) باید 30 درصد پست های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.
معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: حضور زنان در پست های مدیریتی یکی از موضوعاتی است که دولت از همان ابتدا با جدیت دنبال آن بود.
وی یادآور شد: با وجودی که 27 درصد بانوان ما از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند اما آنگونه که باید در خصوص واگذاری پست های مدیریتی به آن ها توجه لازم نشده است در حالی که بانوان ما بارها نشان داده اند در این عرصه چیزی کمتر از آقایان ندارند.
ابتکار افزود: استان کرمانشاه نیز به خوبی طبق سیاست دولت حرکت کرده و هم اکنون 33 پست مدیریتی و معاونتی در اختیار بانوان این استان قرار دارد.

**دولت هیچ گاه کرمانشاه را در روزهای سخت تنها نگذاشته است
استاندار کرمانشاه با اشاره به حمایت های همیشگی رئیس جمهوری از این استان، گفت: دولت هیچ گاه کرمانشاه را در روزهای سخت همانند زلزله تنها نگذاشته است.
هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله مهیب و ویرانگر 21 آبان سال گذشته که 10 هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی به همراه داشت، از شخص رئیس جمهوری گرفته تا بقیه وزرا و اعضای دولت بارها به کرمانشاه سفر و از مناطق زلزله زده بازدید کردند.
وی ادامه داد: دولت برای جبران بخش عظیمی از ویرانی های زلزله 880 میلیارد تومان اختصاص داد که حدود 95 درصد آن تخصیص یافته و مدیران استانی باید برای جذب آن تلاش بیشتری کنند.
بازوند همچنین با اشاره به بودجه استانی کرمانشاه در سال 97 که به 711 میلیارد تومان رسید، گفت: در مجموع و با احتساب اعتبارات مربوط به زلزله در سال جاری بالغ بر یک هزار و 590 میلیارد تومان برای کرمانشاه تصویب شد.

**بخشدار بیستون معرفی شد
افشین رحیمی طی مراسمی با حضور مسئولان به عنوان بخشدار جدید شهر تاریخی بیستون معرفی شد.
فرماندار شهرستان هرسین در این مراسم با قدردانی از خدمات «شاهرخ عزیزی» بخشدار سابق بیستون، افشین رحمیی را به جای وی معرفی کرد.
بخش بیستون با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

**انتصاب مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه
رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی دکتر «فاطمه رضوان مدنی» را به عنوان مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه منصوب کرد.
در متن حکم دکتر قبادی دانا خطاب به دکتر رضوان مدنی آمده است: نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند سرکارعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه» منصوب می‌گردید.
رضوان مدنی خواهر سه شهید است و پیش از این مسوولیت هایی از جمله مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشکده پیراپزشکی و مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را در کارنامه خود دارد.

**اهالی رسانه از وکالت رایگان برخوردار می شوند
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: با همکاری کانون وکلای کرمانشاه، تفاهم نامه ای بین خانه مطبوعات و کانون وکلا امضا و منعقد شد که حاصل این تفاهم نامه همکاری 2 جانبه در بحث آموزش و همچنین معاضدت و وکالت رایگان کانون وکلا برای اهالی رسانه است.
وحید نیشابوری اظهار داشت: در این تفاهم نامه آورده شده که اگر موارد حقوقی برای اهالی رسانه پیش آمد با مراجعه به خانه مطبوعات و گرفتن معرفی نامه، کانون وکلا وکالت رایگان اهالی رسانه را برعهده می گیرد.

** امسال 8.2 میلیارد دلار کالا به عراق صادر شد
معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: طی 11 ماه سپری شده از سال جاری هشت میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از مرزهای کشورمان به عراق صادر شده است.
مهدی میراشرفی افزود: طبق آمار ارائه شده توسط گمرک در 11 ماه سپری شده از سال جاری 2 میلیارد و 640 میلیون دلار صادرات از مرزهای استان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 46 درصد رشد نشان می دهد.

**بیش از 2 تن مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف 2 هزار و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال جاری با تلاش ماموران پلیس خبر داد و گفت: آمار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد رشد نشان می دهد.
سرهنگ «علیرضا دلیری» اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، طی 11 ماه گذشته 37 باند متلاشی شدند که انهدام این باندها نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش نشان می دهد.
وی همچنین از پلمب 210 محل پاتوق و مصرف مواد مخدر و اجرای 651 طرح پاکسازی در نقاط آلوده به مواد مخدر خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها نسبت به سال قبل با 50 درصد رشد مواجه بوده است.
سرهنگ دلیری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن چهار هزار و 343 توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر و 2 هزار و 295 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند که دستگیری این افراد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 56 درصد رشد داشته است.

**264 روستای استان کرمانشاه در سال 97 گازدار شدند
استاندار کرمانشاه گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی دولت، امسال به 264 روستای استان گازرسانی شده است.
هوشنگ بازوند در آیین افتتاح طرح گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی شهرستان دالاهو با حضور وزیر دادگستری افزود: دولت امسال برای گازرسانی در استان کرمانشاه 254 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

**استقلال کانون وکلا نقطه قوتی برای کشور و نظام است
وزیر دادگستری گفت: استقلال کانون وکلا و حفظ آن، نقطه قوتی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید که باید در راستای عدالت طلبی و دست یابی به حقیقت به کار گرفته شود.
«سید علیرضا آوایی» در مراسم استقلال کانون وکلای کرمانشاه که در تالار بهمن دانشگاه آزاد برگزار شد، استقلال این کانون را برای کشور و نظام اسلامی ما گرانبها توصیف و خواستار حراست از آن شد.
وی با بیان اینکه کانون وکلا و دستگاه قضائی همانند بال های فرشته ای هستند که عدالت طبی را دنبال می کنند، افزود: هر قدر هماهنگی و اتحاد میان 2 جریان بیشتر باشد نتایج بهتری نیز حاصل و عدالت به معنای واقعی آن معنا می شود.

**توزیع امکانات و فرصت‌های کشور باید عادلانه باشد
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به کلیدواژه «اقتصاد مستقل» در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: توزیع امکانات و فرصت‌های کشور باید برای همه اقشار جامعه عادلانه باشد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: نباید اینگونه باشد که برخی افراد یا اقشار جامعه سهم بیشتری از بیت‌المال و امکانات داشته باشند.
وی ظهار کرد: مفهوم اقتصاد مستقل این است که باید روی پای خودمان بایستیم و از تولید انبوه و با کیفیت داخلی حمایت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار رئیس جمهوری سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بشار اسد هشت سال در مقابل گروه‌های تکفیری از 70 کشور جهان استقامت کرد و به همین دلیل رهبر انقلاب او را قهرمان جهان عرب لقب داد.

**راه 212 روستای استان کرمانشاه بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه راه 249 روستای استان که از شب گذشته براثر بارش برف مسدود شده بود، گفت: از صبح امروز با تلاش عوامل راهداری تاکنون راه روستایی 212 روستا بازگشایی شده و مابقی نیز در حال بازگشایی است.
فریبرز کرمی افزود: باوجود بارش سنگین برف اکنون راه های اصلی باز و تردد در آن ها جریان دارد، ضمن اینکه عوامل راهداری نیز در راهدارخانه و مسیرها در حال آماده باش هستند.
وی گفت: 500 نفر از راهداران از دیروز مشغول بازگشایی راه ها هستند و تعداد 44 اکیپ برفروبی با 386 دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین در سطح استان عملیات برف روبی را بر عهده دارند.

**کرمانشاه یکی از گزینه های میزبانی فینال جام حذفی است
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، کرمانشاه را یکی از سه استان کاندیدای میزبانی رقابت فینال جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور اعلام کرد.
سعید فتاحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز میزبان فینال جام حذفی به طور قطعی مشخص نشده اما استان های کرمانشاه، اصفهان و مشهد گزینه‌های میزبانی سازمان لیگ فوتبال ایران برای برگزاری فینال جام حذفی هستند.
وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقه فینال چند ورزشگاه از جمله ورزشگاه کرمانشاه را پیشنهاد داده ایم هرچند چمن آن مقداری ایراد دارد که قرار شده ایرادات آن مرتفع شود.
فتاحی تصریح کرد: پس از رفع این ایرادات از ورزشگاه 15 خرداد کرمانشاه بازدید کرده و در صورتی که کیفیت چمن آن به حد استاندارد رسیده باشد در مورد میزبانی این شهر تصمیم گیری می شود.

**تیم ابزارسازان درمانگر کرمانشاه از صعود به لیگ برتر بسکتبال بازماند
مسابقه سوم تیم های ابزارسازان درمانگر و کوچین آمل در مرحله پلی آف لیگ دسته اول بسکتبال باشگاه های کشور با حساب '81 بر 75' به سود تیم آملی پایان یافت تا نماینده بسکتبال کرمانشاه از صعود به رقابت های لیگ برتر بازماند.
تیم های ابزارسازان درمانگر و کوچین آمل عصر امروز (جمعه) در آمل برای بار سوم روبروی یکدیگر قرار گرفتند که تیم کوچین با کسب دومین پیروزی متوالی جواز صعود به رقابت های لیگ برتر فصل آینده را کسب کرد.
در دیدار اول 2 تیم روز پنجشنبه هفته قبل در کرمانشاه با برتری 85 بر 75 تیم ابزارسازان درمانگر به پایان رسید اما در مسابقه دوم این تیم کوچین بود که روز گذشته (9 اسفند) با حساب 92 بر 79 پیروز و کار به مسابقه سوم کشیده شد.

**تیم هندبال زاگرس مقابل ذوب آهن اصفهان شکست خورد
رقابت های این فصل لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور با انجام چهار مسابقه به پایان رسید که در یکی از آن ها تیم زاگرس اسلام آبادغرب مقابل ذوب آهن اصفهان تن به شکست '27 بر 24' داد.
تیم های هندبال زاگرس و ذوب آهن اصفهان عصر امروز و در چارچوب هفته هجدهم و پایانی رقابت های لیگ برتر در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این تیم ذوب آهن بود که توانست با سه گل اختلاف حریف اسلام آبادی خود را با شکست بدرقه کند.
تیم زاگرس اسلام آبادغرب با این شکست 24 امتیازی باقی ماند و به کار خود با کسب عنوان نایب قهرمانی در اولین فصل حضورش در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور پایان داد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.