به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار جوانرود در این مراسم گفت: فرهنگ یکی از شاخص های توسعه متوازن است که می تواند نقش ماندگار و تاثیرگذاری در جامعه ایفا کند.
رستگار یوسفی افزود: کار فرهنگی یک سرمایه گذاری بلندمدت است و به هر میزان که در این بخش سرمایه گذاری کنیم به همان میزان جامعه از برکات آن منتفع خواهد شد.
وی با اشاره به کمبودها و مشکلات فضاهای فرهنگی جوانرود اظهار داشت: با توجه به ویژگی های خاصی این شهرستان دارد، نیاز به «فرنگسرای کرد» احساس می شود.
فرماندار جوانرود با اشاره به فرهنگ غنی این شهرستان گفت: جوانرود می تواند مرکزیت منطقه اورامانات و غرب کشور باشد بنابراین انتظار می رود به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
یوسفی، به فرهنگ قدرشناسی مردم در زلزله 21 آبان 96 اشاره کرد و گفت: مردم این شهرستان با وجود همه مشکلاتی که داشتند با یک ایده نو فرهنگ قدرشناسی خود را به دنیا معرفی کردند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره پویانمایی در مرداد ماه 98 یادآور شد: هنرمندان و عکاسان آمادگی لازم را برای حضور در این جشنواره داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز به ثبت جهانی منطقه اورامانات اشاره کرد و گفت: به نظر من اورامانات جهانی است و تاریخ و تمدن و ویژگی های منحصر به فردی که در میان مردمان این منطقه وجود دارد آن را به دنیا معرفی کرده است.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: حیات و بالندگی یک جامعه به فرهنگ و هنرش است، جایگاه ادبیات و آیین ها جایگاه ممتازی است که کردها از این ویژگی ها برخوردارند.
وی به نقش هنر عکاسی اشاره کرد و اظهار داشت: هنر عکاسی آمیخته ای ازعلم و هنر و از جهتی ابزار رسانه ای تاثیرگذاری در توسعه جامعه است که باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانرود هم به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در معرفی زیبایی های طبیعت اورامانات، فرهنگ، آداب و رسوم مردم منطقه، زلزله استان کرمانشاه از نگاه دوربین، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.
بهزاد بهمنی افزود: این جشنواره با حضور 161 عکاس از 11 استان کشور برگزار شد که یک هزار و 888 اثر به دبیرخانه ارسال که از سوی هیات داوران 30 اثر پذیرفته شدند.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.