به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان‌ پناه روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراها در دبستان قائم ناحیه سه کرمانشاه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) به نقش ویژه شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بهره ‌گیری حداکثری از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت امری ضروری است.
وی بر اهمیت شوراها و استفاده از پتانسیل‌های بالای آن برای تحقق اهداف آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد و گفت: رئیس جمهور در سطح کشور، استاندار در سطح استان، فرماندار در حوزه شهرستان و بخشدار در سطح منطقه، به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شناخته می‌شوند که این امر، نشانگر نقش کلیدی و تعیین کننده این شورا در نظام تعلیم و تربیت است.
یزدان ‌پناه ادامه داد: اگر بسیاری از امکانات و سرمایه‌هایی که در آموزش و پرورش جذب شده و نیز فعالیت‌هایی که در سطح کلان صورت گرفته را بررسی کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که رد پای شورای آموزش و پرورش در تمام آن‌ها نمایان است.
او گفت: به عنوان نمونه می‌توان به کمک‌ها به مناطق زلزله ‌زده به صورت نقدی و غیرنقدی ، بسته های آموزشی و کلاس‌های آنلاین کنکوری در سال گذشته اشاره کرد که همگی در سایه‌ همین شوراها تحقق یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مشورت و شورا در آیینه‌ قرآن، سیره‌ پیامبر و ائمه‌ی معصومین اشاره کرد و گفت: آموزه‌های دینی به ما نشان می‌دهند، اگر در کارها مشورت کنیم، نتایج بهتری به دست می‌آوریم و اندیشه‌های افراد، شکوفا می‌شود.
وی اظهار داشت: همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: «مشورت، ریشه‌ها را پویا و اندیشه‌ها را شکوفا می‌سازد»؛ پس باید نوع نگرش به شوراها را تغییر دهیم و نقش بی‌بدیل آن‌ها را در رسیدن به تعالی و پیشرفت جامعه به رسمیت بشناسیم و برای اعتلای شوراها تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه مدیرانی که به مشورت، همکاری و همفکری معتقدند، موفق‌تر هستند، تشریح کرد: باید برای آرای دیگران احترام قائل باشیم، سخنان همه را گوش کنیم و سپس با ﺗﺄمل و تفکر بر روی ایده‌های مختلف، بهترین‌ها را برگزینیم و به کار بندیم تا نتیجه فعالیت‌های یک گروه به بار نشیند و پیروزی و موفقیت متعلق به فرد نباشد؛ بلکه تمام اعضایی که در شورا حضور دارند، خود را در کسب موفقیت سهیم بدانند.
او تصریح کرد: باید تلاش کنیم در کارها، «من» را به «ما» تبدیل کنیم؛ این همان چیزی است که یک شورای پویا و فعال باید سرلوحه‌ فعالیت‌های خود قرار دهد تا مجموعه‌ای پرتحرک و سودمند باشد.
یزدان پناه اضافه کرد: باید به فرزندان‌مان مشورت و کار گروهی را بیاموزیم و آن‌ها را در این راه تشویق کنیم تا یاد بگیرند و این اصل اساسی را در گروه هم‌سالان خود و به تدریج جامعه‌ بسط و گسترش دهند.
او گفت: با کمک والدین در قالب شوراهای مختلف، کارهای بزرگی می‌توان انجام داد و امور را به نحو مطلوب سامان بخشید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه نیز بر تعامل خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت ﺗﺄکید کرد و گفت: شوراهای مختلفی که در مدارس تشکیل شده‌اند، نمایانگر همین تعامل، همکاری و هم‌گامی با آموزش و پرورش است.
علیرضا فرهنگیان با اشاره به اینکه، تبلور آموزش و پرورش در شوراهاست، افزود: در هر نهادی، کمک گرفتن از تمام بخش‌های در ارتباط با مجموعه، ضامن سلامتی سیستم، کارآمدی نیروها و گروهی‌عمل کردن است که می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف سازد و چه بسا بتواند ظرفیت‌های موجود را بخوبی مورد بهره‌برداری قرار دهد.
استان کرمانشاه 325 هزار دانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.