به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با عنوان «تبیین نقش و جایگاه شورای فرهنگی عمومی در توسعه فرهنگ قرآنی» در بیت امام جمعه برگزار شد، افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی تنها به پشتوانه قرآن و اسلام و بدون هیچ گونه سرمایه مالی و نیروی نظامی توانست رژیم پهلوی را سرنگون کند.
وی اظهار داشت: امام شانیت خود را از اسلام و قرآن به دست آورده بود و توانست با این جایگاه بدون هیچ گونه واهمه ای در مقابل تمام قدرت های دنیا ایستادگی کند و آن پیام مهم و الهام بخش را برای رییس جمهوری وقت شوروی ارسال کند.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: تلاش ما باید در این راستا باشد که قرآن کریم را وارد زندگی مردم و مسئولان کنیم و تا زمانی که قرآن کریم در تمام شئون زندگی ما و مردم وارد نشود، موفق نخواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر انجام کارهای فرهنگی در جامعه تاکید دارند، گفت: کارهای فرهنگی زمانی تاثیرگذار است که کشور و مردم را مدیریت و متحول کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون کارهای فرهنگی زیادی با اهداف خاص و متفاوت در دنیا صورت می گیرد ولی آن چیزی که ما را مدیریت کند و به ما پشتوانه و سرمایه بدهد وحی الهی و قرآن کریم است.
وی بر انجام کارهای فرهنگی توسط مردم تاکید کرد و گفت: ادارات متولی امور فرهنگی نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی تنها باید هدایت کنند و در صورت نیاز به اجرای کارهای فرهنگی و قرآنی در جامعه کمک مالی کنند.
امام جمعه کرمانشاه ، طرح نهضت حفظ جزء سی ام قرآن کریم که هم اکنون توسط آموزش و پرورش کرمانشاه و سایر دستگاه های فرهنگی استان در حال اجراست را یک کار باارزش و مهم دانست و گفت: براساس گزارشی که امروز در جلسه عنوان شد، تاکنون حدود 75 هزار دانش آموز استان در این طرح شرکت کرده اند که بسیار امیدوارکننده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.