به گزارش ایرنا ، محمدابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: سمن ها بهترین تشکل هایی هستند که می توانند در زمینه مسائل حاشیه نشینی فعالیت کنند و از یافته های علمی انها می توان بهره مند شد.
وی اظهار داشت: تهیه تقویم کاری برای فعالیت سمن ها می تواند کرمانشاه را در سطح ملی برجسته کند و الگویی کلان را ارائه دهد. برپایی همایش ملی تشکلها و سازمان های مردم نهاد در کرمانشاه در رشد گردشگری و شناخت کشور از ظرفیت های استان تاثیرگذار خواهد بود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: جهت گیری کشور به مسائل اجتماعی است و در کرمانشاه نیز 13 دفتر تسهیل گری شکل گرفته اند و این نشان دهنده اهتمام استان به مسائل اجتماعی است.
وی اضافه کرد: برای کاهش طلاق اقدام های مثبتی آغاز شده و شبکه تسنیم در حال گسترش است. گروه های مشاوره در استان نظارت و تقویت می خواهند. در بحث آموزشهای 6 ساعته، 30 کلاس آموزشی در استان شکل خواهد گرفت.
الهی تبار افزود: طرح نماد آموزش و پرورش برای شناسایی و کنترل بچه های آسیب پذیر مثبت است و می طلبد که این دست طرح ها تقویت شوند.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد بهره ببرند چرا که کار در سمن ها دقیق، ارزان و مطالبه گرانه انجام می شود. سمن ها علاقه مندانه و وبا دغدغه مسائل را دنبال می کنند و این موجب پیگیری بهتر امور می شود.
تعداد سمن‌های استان کرمانشاه در دولت یازدهم از حدود پنج هزار مورد به 12 هزار و 500 مورد رسیده که رشد قابل ملاحظه‌ای است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.