به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری روز یکشنبه در جلسه تعیین تکلیف جابه جایی اهالی محله غم تسلی به مسکن مهر که با حضور مدیرکل امور شهری و شوراها، مدیرکل راه و شهرسازی و مسئولان محلی در فرمانداری کنگاور برگزار شد، افزود: مسکن مهر غم تسلی بعد از سالها که مراحل ساخت آن به کندی پیش رفت، اکنون آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان است.
او با اشاره به اینکه تعداد اندکی از ساکنان این محله برای جابه جایی ساز مخالفت را کوک کرده اند، اظهار کرد: برای اقناع عمومی و شرح موضوعات مختلف در این راستا باید از ظرفیت روحانیون، امام جمعه و اعضای شورای شهر کنگاور که از جنس مردم هستند، برای گفت و گوی های حضوری بهره گرفت.
سالاری اضافه کرد: فرمانداری و شهرداری کنگاور نیز در خصوص فرصت یک ماهه جابه جایی ساکنان محل غم تسلی، که از امروز دوم دی ماه آغاز می شود اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه پیشنهاد کرد: 50 متقاضی اولیه که واحدهای خود را تحویل داده و به واحدهای جدید منتقل شوند، مبلغ 500 هزار تومان توسط این معاونت پرداخت می شود.
او همچنین تاکید کرد: آن دسته از افرادی که در محدوده جابجایی قرار دارند و طی یک ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر خود اقدام نکنند، مراتب به وزارت راه و شهرسازی اعلام تا تصمیم در خور در این زمینه اخذ شود.
فرماندار کنگاور نیز در این جلسه تاکید کرد: لازمه انتقال ساکنان به واحدهای مسکن مهر، تحویل واحدهای مسکونی غم تسلی بوده و پس از انتقال ، ساختمان های تپه غم تسلی تخریب و در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
خیراله خزایی افزود: با توجه به اینکه ساکنان این محله عموما از اقشار کم درآمد جامعه هستند، باید همه همت کنند تا شرایط جابه جایی به مسکن مهر جدید تسهیل و در اسرع وقت انجام گیرد.
محله غم تسلی کنگاور دارای بافت بسیار فرسوده و سخت گذر با شیب زیاد است و به علت آسیب پذیری بالا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، متحمل خسارات مالی و جانی سنگینی خواهد شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.