به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در آیین کلنگ زنی این واحد آموزشی گفت: این مدرسه به همت اپراتور همراه اول وابسته به شرکت مخابرات ایران با یک میلیارد تومان اعتبار احداث می شود.
مرزبان نظری افزود: پیش بینی می شود این مدرسه تا 6 ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: همراه اول در سطح شهرستان های زلزله زده هشت مدرسه با اعتبار 40 میلیارد تومان می سازد که هم اکنون ساخت و ساز مدارس روند خوب و مناسبی دارد.
مدیر کل توسعه ، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: هم اکنون به همت خیران مدرسه ساز 54 مدرسه در حال بازسازی است.
نظری ادامه داد: در اثر زلزله آبان ماه سال گذشته 78 مدرسه روستایی با 415 کلاس درس و 151 مدرسه شهری با 640 کلاس درس در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه تخریب شد که بازسازی و مقاوم سازی به همت خیران و اعتبارات دولتی نیز در دستور کار است.
او اضافه کرد: با تبدیل تهدید زلزله به فرصت، هم اکنون 175 مدرسه با 850 کلاس درس در حال ساخت است.
وی گفت: مدارسی که بافت فرسوده داشتند در زمره احداثی قرار گرفتند و خوشبختانه توانستیم با افزایش 90 کلاس درس سرانه فضای آموزشی در سرپل ذهاب از8/5 دهم مترمربع به هشت مترمربع نیز افزایش دهیم.
در جریان زلزله مهیب هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال ، 30 مدرسه در سرپل ذهاب به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت شد که از این تعداد 14 واحد در مناطق شهری و بقیه در روستاها واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با حدود 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از 48 کیلومتر مرز با عراق ، در مقاطع مختلف تحصیلی 14 هزار دانش آموز دارد که در 193 واحد آموزشگاهی مشغول تحصیلند.
3012/8066/7399
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.