به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در همایش خاک به مناسبت روز جهانی خاک در سرسرای اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: کمبود غذا استقلال هر کشوری به مخاطره می اندازد و از هر دشمنی خطرناک تر است زیرا کشور را از درون تهی می کند.
او روز جهانی خاک را تلنگر مهم برای توجه به مسئله مهم فرسایش خاک دانست و اظهار داشت: اهمیت آب وابسته به خاک است بنابراین دانشمندان و فرهیختگان با ارائه مقاله های علمی باید اهمیت این نعمت بزرگ خداوند را اطلاع رسانی کنند.
وی در ادامه خواستار برجسته سازی و حساسیت انگیزی فرسایش خاک نزد افکار عمومی شد و گفت: تا مشارکت عمومی جهت جلوگیری از فرسایش خاک شکل نگیرد در این زمینه موفقیت حاصل نمی شود.
حاتمی همایش خاک را نقطه عطفی برای توجه به این موضع مهم خواند و خواستار برنامه ریزی بر پایه های علمی، بلند مدت که مشارکت عمومی در پی داشته باشد، شد.
او همچنین خواستار ارسال نتایج مقالات علمی به کارگروه آب و خاک و منابع طبیعی استان شد و گفت: برنامه های محافظت تقویت مقوله خاک در استان براساس نتایج همایش گرفته خواهد شد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.