به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله رضایی روز یکشنبه در آئین نواختن زنگ مقاومت و شروع سال تحصیلی جدید در هنرستان الوند قصرشیرین با محکوم کردن حادثه تروریستی ددمنشانه عوامل استکبار در آیین رژه نیروهای مسلح در اهواز افزود: در این حادثه متاسفانه تعدادی از هموطنانمان شهید و تعداد دیگری مجروح شدند ولی دشمنان باید بدانند که این تحرکات غیر انسانی بی پاسخ نخواهد ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با آغاز برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شجره طیبه انقلاب به واسطه خون هزاران شهید ایجاد شده است از این رو این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی از رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
وی با تبریک آغاز بهار دانش به دانش آموزان، مربیان و اولیا افزود: تلاش می کنیم در شهرستان فضایی سالم و امن برای تحصیل آینده سازانمان ایجاد کنیم.
رضایی افزود: دانش آموزان باید در مدرسه به این خودباوری برسند که آینده سازان این کشور هستند و چرخ های توسعه جامعه در آینده به دست آن ها به حرکت درخواهد آمد.
به گفته وی دانش آموزان باید نهایت استفاده از ایام تحصیل در مدرسه را داشته باشند و به عنوان فردی پرسشگر به این خودباوری برسند که در آینده این کشور سهمی دارند.
رضایی همچنین از معلمان و مدیران آموزشی خواست تعلیم و تربیت را همسو با هم انجام دهند و در کنار درس، اخلاق و رفتارهای درست اجتماعی و اعتقادات دینی را نیز به دانش آموزان آموزش دهند.
وی گفت: خودباوری و خودساختگی باید در مدارس توسط معلمان به دانش آموزان القا شود؛ به گونه ای که تهدیدها و فرصت های زندگی برای آن ها تشریح گردد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین نیز در این آئین گفت: قصرشیرین 48 باب مدرسه دارد که از امروز سه هزار و 600 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کلاس های درس این مدارس سالی پر از موفقیت را برای فرا گیری علم و دانش شروع می کنند.
کامران آبی افزود: در زلزله پارسال غرب کرمانشاه در قصرشیرین پنج مدرسه به طور کامل تخریب شد که 2 باب مدرسه روستایی آن به طور کامل بازسازی شد و دانش آموزان هم اکنون از آن استفاده می کنند.
وی ادامه داد: سه باب مدرسه شهری نیز با روند مناسبی در حال ساخت است و برای سال تحصیلی آینده آماده می شود و تا زمان تکمیل آن دانش آموزان در نوبت عصر مدارس موجود تحصیل می کنند.
وی گفت: اکنون تمام دانش آموزان شهرستان در مدارس مسقف درس می خوانند و ما هیچ مدرسه کانکسی در شهرستان نداریم.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.