به گزارش ایرنا، شهر شادی کرمانشاه که روزگاری محلی برای سرگرمی کودکان و حضور گردشگران بود، سال هاست که صدای خنده کودکان را فراموش کرده و به مکانی متروکه تبدیل شده است.
شهر شادی کرمانشاه که در بین مردم این شهر به 'فانفار' معروف است، در فضایی به وسعت 2.1 هکتار و در محدوده گردشگری طاقبستان در شمال شهر قرار دارد.
این محدوده که با قدمتی بیش از 30 سال قدیمی ترین شهربازی کرمانشاه است، مرداد ماه سال 95 به دلیل نداشتن استانداردهای لازم به صورت کامل پلمب شد و فعالیت نیمه کاره آن نیز به اتمام رسید.
14 وسیله بازی قدیمی در فانفار وجود دارند که به گفته مدیران شهرداری کاملا بدون استفاده هستند و به ضایعات آهن تبدیل شده اند.

** شهر شادی احیا می شود
به گفته رییس سازمان پارک های شهرداری ‌کرمانشاه ، توافق نامه برای احیا شهر شادی با بخش خصوصی امضا شده است و به زودی کار تجهیز این مجموعه تفریحی آغاز خواهد شد.
سیروس کومه توضیح داد: سرمایه گذار مورد نظر برای احیای شهر شادی اعلام آمادگی ‌کرده است که براساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قراردادی پنج تا 10 ساله شهر شادی را احیا کند.
وی با بیان اینکه براساس توافق نامه امضا شده سرمایه گذار امکانات و لوازم بازی جدید در فانفار نصب خواهد کرد، گفت: میزان مبلغ قرارداد بین شهرداری و بخش خصوصی برای احیا شهرشادی هر سال براساس نرخ تورم افزایش پیدا می کند.
رییس سازمان پارک ها یادآور شد: اکنون شهربازی کرمانشاه در کنار پل ولایت فعال است و در قالب قراردادهایی یک ساله به بخش خصوصی واگذار می شود.

** ایجاد نشاط در شهر کرمانشاه
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر احیای شهر شادی کرمانشاه، اظهار داشت: احیای فانفار و واگذاری آن به بخش خصوصی در دستور کار کمیسیون سرمایه گذاری و شورای شهر قرار دارد.
سید میثم‌ موسوی اجاق ، با اشاره به محرومیت مردم‌ کرمانشاه گفت: شورای شهر و شهرداری با راهکارهای مختلف به دنبال ایجاد و بهبود فضاهای نشاط آفرین هستند.
وی با اشاره به تمرکز نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه، گفت: ساکنان شهر یک میلیون نفری کرمانشاه با مشکلات متعددی همچون بیکاری و حاشیه نشینی رو به رو هستند، از این رو ایجاد فضایی تفریحی برای پرکردن اوقات فراقات شهروندان همواره باید در دستور کار قرار گیرد.
این عضو شورای شهر اعلام کرد که راه اندازی پروژه هایی با محوریت گردشگری همچون راه اندازی تلکه بین طاقبستان و راه اندازی شهر شادی به صورت جدی در دستور کار شورا قرار دارد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.