به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در نشست خبری با اهالی رسانه شهرستان سقز اظهار داشت: از این میزان، 460 میلیارد ریال به حساب خانوارهای مرزنشین (دارندگان کارت های پیله وری) واریز شده است.
وی با بیان اینکه 66 هزار نفر در قالب 23 هزار خانوار مرزنشین استان دارای کارت پیله وری هستند، افزود: 18 هزار خانوار نیز در همین مناطق از مزایای فروش سوخت برخوردار هستند.
استاندار کردستان تاکید کرد: تبدیل کولبری به طرح پیله وری از طرح های خوب دولت دوازدهم و به نفع مردم مرزنشین است که با این اقدام شان این افراد ارتقا یافته است.
مرادنیا یادآور شد: امسال 100 میلیارد ریال از محل فروش سوخت به مرزنشینان پرداخت می شود که سهم هر خانوار پنج میلیون و 500 هزار ریال بوده است.
وی به اقدامات و پیگیری های مربوط به احداث فرودگاه سقز نیز اشاره کرد و گفت: تملک زمین این فرودگاه بطور کامل انجام شده و برای 178 هکتار آن سند نیز صادر شده و کار ساخت آن در حال انجام است.
استاندار کردستان اصحاب رسانه را صدای ملت دانست و اضافه کرد: مسئولان باید خواسته های خبرنگاران که همان صدای مردم است را بشوند و برای رفع مشکلات این قشر تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، مرادنیا استاندار کردستان سفر یک روزه به شهرستان سقز را با حضور در مزار شهدای این شهر و اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا آغاز کرد.
بهره برداری از مجتمع بین راهی و جایگاه پمپ بنزین فیض الله بیگی، سالن همایش های میلاد و آغاز عملیات ساخت باشگاه بدنسازی مجموعه ورزشی شهید کاظمی از جمله برنامه های مرادنیا در سفر به سقز است.
در حاشیه شورای اداری سقز بطور همزمان عملیات اجرایی و افتتاح پروزه های گازرسانی و بهره برداری از طرح های کشاورزی شهرستان سقز با دستور استاندار کردستان آغاز شد.
همچنین در این مراسم از کارمندان نمونه دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان سقز با اهدای لوح، تقدیر شد.
دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی این شهرستان و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های وی در سفر یک روزه به سقز بود.
براساس سرشماری سال 95، جمعیت شهرستان سقز 226 هزار و 451 نفر است که 168 هزار و 359 نفر در شهر و 58 هزار و 92 نفر نیز در روستاها ساکن هستند. سقز در 195 کیلومتری شمال سنندج قرار دارد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.