به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تاثیر برخورد سخت افزاری و مبارزه با قاچاق کالا در نزدیک به 2 دهه گذشته نسبت به عملکرد فرهنگی آن بیشتر بوده است.
وی افزود: اکنون 16 سال از صدور فرمان رهبر معظم درباره مبارزه با قاچاق کالا سپری می شود و از آن موقع تاکنون این کمیسیون در سراسر کشور فعالیت در 2 محور مبارزه و فرهنگ سازی را در دستور کار خود قرار داده و برنامه های مختلفی را نیز انجام داده که بخش فرهنگی آن کمرنگ بوده است.
میرزایی با بیان اینکه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و نیروی دریایی ارتش عملکرد خوبی در مقابله با قاچاق کالا داشته اند، تاکید کرد: همه در راستای مقابله با قاچاق کالا باید جدیت داشته باشیم.
وی یادآور شد: استان کردستان در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان داده بطوریکه در چهار سال گذشته به صورت متوالی در بخش مبارزه و کشف و انهدام باندهای سازمان یافته مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در حوزه روشنگری و آگاه سازی نیز لازم است دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون برنامه ها و اقدامات منسجم تری انجام دهند.
میرزایی اضافه کرد: جامعه هدف محور فرهنگ سازی، مردم و مصرف کنندگان هستند که آنان را نسبت به استفاده از کالاهای داخلی به جای کالاهای خارجی و قاچاق باید ترغیب و تشویق کرد.
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی مردم نقش بسزایی دارند، افزود: کارگروه های استانی در این راستا تشکیل شده و برنامه های مختلفی از جمله کارگاه های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی از اجرای طرح پیله وری در کردستان را از جمله مواردی که منجر به کاهش روند قاچاق کالا می شود، یاد کرد و اظهار داشت: این اقدام علاوه بر تامین معیشت مردم مرزنشین باعث می شود کالاهایی که از سوی آنان وارد می شود با اهداف مبارزه با کالا قاچاق همسو باشد.
میرزایی همچنین بر رفع خلاهای مرزی و انتظامی در استان تاکید کرد و یادآور شد: با وجود اینکه کردستان همواره رتبه نخست را در کشف و ضبط کالاهای قاچاق دارد و محلی نا امن برای قاچاقچیان است اما رفع این خلاها باعث افزایش روند مبارزه می شود.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.