به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر روز یکشنبه با حضور معاون راهبردی سپاه بیت المقدس و جمعی از مدیران و مسئولان خبرگزاری ها و نشریات استان کردستان در سنندج برگزار شد.
استان کردستان نیمه دوم امسال برای چهارمین سال متوالی میزبان جشنواره رسانه ای ابوذر در بخش ها و محورهای مختلف است.
سرهنگ رضا نادرپناه در این نشست با تاکید بر تلاش برای برگزاری هر چه پر بارتر جشنواره اظهار داشت: آثاری که به جشنواره ارسال می شود باید دارای کیفیت بوده و تأثیرگذاری لازم را بر جامعه داشته باشد.
وی افزود: فراخوان جشنواره در سطح گسترده ای منتشر و اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام شود.
مسئول سازمان بسیج رسانه کردستان نیز در سخنانی گفت: این دوره از جشنواره در بخش های خبر، مصاحبه، عکس، یادداشت، تیتر، گزارش، سرمقاله و کاریکاتور با حضور اصحاب رسانه و خبر برگزار خواهد شد.
اصغر عبدی فر حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، آسیب های اجتماعی، مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن شناسی، نقش مرز در توسعه استان و بیان مسائل و مشکلات صنفی خبرنگاران را از جمله محورهای این جشنواره اعلام کرد.
دبیر جشنواره رسانه ای ابوذر نیز در این نشست با بیان اینکه فراخوان جشنواره، خرداد امسال اعلام می شود، اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را براساس محورهای تعیین شده و در زمان معین به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
توفیق مفاخری افزود: سال گذشته و در سومین دوره این جشنواره، 200 اثر به دبیرخانه ارسال شد و همین استقبال ما را به برگزاری چهارمین دوره این رویداد خبری ترغیب کرد.
وی با تقدیر از حمایت ها و همکاری های نهادها و سازمان های مختلف در برگزاری دوره های گذشته جشنواره، ابراز امیدواری کرد، این همکاری های در سال جاری بیشتر باشد.
مجید سلیمانی رئیس خبرگزاری ایرنا در کردستان نیز در سخنانی تاکید کرد: برای برگزاری این جشنواره می توان موضوعات کم آبی و خشکسالی، بیکاری، فرزندان طلاق، زنان سرپرست خانوار و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد.
مدیر مسئول روزنامه روژان نیز بی توجهی به استانداردهای لازم در عرصه خبرنویسی را از مشکلات عمده رسانه های استان کردستان دانست و ابراز امیدواری کرد خروجی این جشنواره باید تقویت رسانه های محلی باشد.
مدیر خبرگزای های ایسنا و ایکنا در کردستان نیز گفت: رسانه ها می توانند نقش تاثیرگذاری در توسعه استان داشته باشند و باید فضای رسانه ای در این زمینه فعال باشد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.