محمد دره وزمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون بخش تولید با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: خرید کالاهای ایرانی بزرگترین راهکار برای حل مشکلات تولید و تحقق توسعه اقتصادی است.
به گفته وی، خرید کالای ایرانی به راحتی مسیر نیست و برای رسیدن به این منظور باید حمایت دستگاه ها و نهادها از تولید کنندگان برای تولید محصول با کیفیت، قابل رقابت و قیمت تمام شده پایین به منظور ایجاد رغبت در مصرف کننده برای خرید فراهم شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: شعار امسال یک دستور برای آحاد جامعه در حمایت از کالای ایرانی است که نهادها و دستگاه های اجرایی دولتی و حاکمیتی باید تلاش و توان خود را به سمت افزایش توان مالی بنگاه های تولیدی بکار گیرند.
دره وزمی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سال جاری برای حمایت از کالای ایرانی همسو با سیاست های دولت برنامه ریزی کرده تا در کارگروه رفع موانع تولید، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت و با ارائه تسهیلات از تولید کنندگان حمایت کند.
وی گفت: در این بین نیز کارشناسان و مسئولان بانک ها به عنوان تکمیل کننده زنجیره حمایت از تولید باید برای تحقق شعار امسال با عِرق بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و تولیدگران اقدام کنند.
وی یادآور شد: تولیدگران نیز برای تکمیل چرخه حمایت از کالای ایرانی می توانند با تولید کیفی و ارزان کالا توان رقابت پذیری محصولات ایرانی با کالاهای مشابه خارجی را افزایش دهند تا مصرف کنندگان به عنوان حلقه آخر تحقق شعار امسال نقش خود را با تسلی خاطر، ایمان و اعتماد بیشتر به کالاهای داخلی انجام دهند.
وی معرفی توان تولیدی کردستان در سال 1397 را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی و مردم برای رونق اقتصادی در این منطقه خرید کالاهایی که در کردستان تولید می شود را در دستور کار قرار دهند.
دره وزمی با بیان اینکه مرز در کردستان به عنوان یک فرصت تلقی می شود، تاکید کرد: در این خصوص و در راستای اجرای سیاست های دولت، بدنبال تبدیل شهرستان های بانه و مریوان به عنوان محل تولید و صادرات کالاهای ایرانی هستیم که تحقق این مساله نیازمند حمایت و همکاری نهادها و دستگاه های دیگر از جمله بانک ها است.
وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی بانه که هم اکنون در حال احدث است از سیاست های دولت در کردستان برای تبدیل مرز به یک فرصت با هدف توسعه اقتصادی استان است که با حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط می توان به رونق برنامه های اقتصادی در استان کمک کرد.
872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه 29 اسفند 1396 لحظاتی پس از تحویل سال 1397 در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
معظم له در این پیام فرمودند: امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.