حسین فیروزی روز سه شنبه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان اظهار کرد: عدالت در تمامی ارزش ها مورد قبول و علاقه همه وجدان های بیدار است.
وی افزود: برای تحقق عدالت حوزه آموزشی، فرهنگی و دسترسی به کتاب که از ارزش های دیگر یک جامعه است می توان با برگزاری نمایشگاه های کتاب تلاش کرد.
فیروزی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت بیشتر مردم و مسئولان است، تاکید کرد: انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته های حمایتی که از ناشران و نویسندگان دارد را ارتقا دهد.
به گفته وی، این توجه برای تاثیر گذاری بیشتر می تواند به فعالان عرصه نشر و تالیف کتاب که در استان های مرزی همچون کردستان ساکن هستند، ویژه تر باشد.
وی یادآور شد: توجه ویژه در استان ها و شهرهای مرزی کشور به این مقوله علاوه بر اینکه در ارتقای فرهنگ بومی و همچنین اشتراکات فرهنگی مردم با فرهنگ های مشترک دیگر کشورها تاثیر گذار است بلکه می تواند گامی در امیدوار کردن فعالان فرهنگی در فعالیت های خود باشد.
فیروزی گفت: همچنین انتظار می رود در روند برگزاری دوره های بعدی نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه ها و آموزش و پرورش با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری بیشتری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه 14 ناشر از اقلیم کردستان عراق در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان حضور دارند، افزود: این دو منطقه با هم اشتراکات فراوانی دارند که حضور ناشران ایرانی و اقلیمی در نمایشگاه، موجب تحکیم این اشتراکات و توسعه همبستگی دو طرف می شود.
وی به زمان برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برپایی نمایشگاه کتاب در هر مقطع زمانی مفید به فایده است و همزمانی هفتمین دوره با ایام پایانی سال باعث می شود مردم سال جدید را با چاشنی کتاب آغاز کنند.
به گفته وی، با توجه به اینکه اعتلا و معرفی فرهنگ های مختلف کردستان در برنامه نوروز 97 از سوی ستاد تسهیلات سفر مورد توجه قرار گرفته است از این رو انتظار می رود مردم نیز در این ایام کتاب به یکدیگر هدیه کنند.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ اقلیم کردستان عراق، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و مردم فرهنگ دوست این استان روز یکشنبه 13 اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر فرصت حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان را یافتند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) 2 هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
بازدید کنندگان از نمایشگاه می توانند از طریق آدرس www.icfi.ir/fa/book و با جستجوی اسم نویسنده، کتاب یا دسته بندی موضوعی، ناشر و محل عرضه آن در نمایشگاه را پیدا کند.
7349/3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.