به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی بیگ محمد پور که پیش از این بعنوان معاون و چندین ماه نیز بعنوان سرپرست مدیریت شهرداری را بر عهده داشت، از کارمندان شهرداری بیجار است.
وی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باستان شناسی، مسئولیت هایی همچون شهردار شهر یاسوکند، دهیار شهرستان های دیواندره و بیجار و بخشدار بخش حسن آباد را در کارنامه خود دارد.
او مدیریت بر اساس برنامه مدون شده، توجه به موضوع تملک دارایی های شهرداری، ایجاد درآمد برای شهرداری، تخصصی کردن کارگروه ها و استفاده از ظرفیت نخبگان را از برنامه های مهم کاری خود ذکر کرد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خواسته مردم از شهرداری بیجار، تکریم ارباب رجوع، حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندی است.
حمدالله کریمی افزود: شهرداری یک نهاد مردمی است و مردم انتظار دارند کارکنان شهرداری با گشاده رویی، حفظ حرمت و احترام برخورد کنند و تکریم ارباب رجوع بیش از دستگاه های دولتی در شهرداری رعایت شود.
وی با بیان اینکه دومین خواسته مردم از شهردار بیجار جلوگیری از سواستفاده های مالی در شهرداری است از شهردار بیجار خواست مشکلات مالی شهرداری بیجار که شامل، حقوق معوقه کارگران، اجرا نشدن طرح های عمرانی و طرح های نیمه کاره با برنامه ریزی مناسب است، بهبود یابد.
وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات شهر بیجار باید بی پرده مطرح شده و مردم از واقعیت ها مطلع شوند، افزود: شهردار باید با ایجاد درآمد پایدار، در مرتفع کردن موانع مالی پیشروی شهرداری تلاش بیشتری کند.
نماینده مردم شهرستان بیجار با اشاره به خواست مردم برای برپایی جمعه بازار در این شهر گفت: مردم خواستار بازگشت جمعه بازار هستند و این بازگشایی باید با مدیریت و برنامه ریزی همراه باشد.
وی افزود: معایب و مشکلات گذشته جمعه بازار، با برنامه ریزی و اجرای قوانین، مرتفع می شود و رفاه مردم نیز افزایش می یابد.

**مشکل شهرداری بیجار تغییر زود هنگام و مکرر شهردار است
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهر بیجار، تعدد مدیران و تغییر زود هنگام شهردار در این شهر است.
جمشید اسدی افزود: عمر مدیریت شهرداری بیجار به کمتر از یک سال می رسد و این خود مهمترین مشکل عدم رشد و پیشرفت شهر بیجار است.
وی گفت: در صورت تثبیت مدیریت شهرداری در بیجار امکان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد درآمدهای ثابت فراهم می شود و می توان بسیاری از مشکلات موجود در شهر بیجار را از میان برد.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استان کردستان با اشاره به ظرفیت و زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری در شهرستان بیجار اظهار کرد: با انتخاب شهردار جدید شهر بیجار و شروع به کار شورای جدید این شهر، امید است با همیاری و همکاری استانداری و شهرداری، شاهد رونق اقتصادی و عمرانی در این شهر تاریخی باشیم.
وی با اشاره به انتظارات پیش رو از شهردار شهر بیجار افزود: یکی از برنامه های مهم که باید توسط شهردار پیگیری شود، برگزاری جشن سنتی نوروز در شهر بیجار است.
اسدی گفت: بازآفرینی شهری در 19 بهمن با دستور مستقیم ریاست جمهور آغاز شد و شهر بیجار نیز جزء 6 شهری در استان است که در حوزه اجرای پروژه بازآفرینی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه این طرح به طور جدی باید توسط شهردار پیگیری شود، افزود: یکی از اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری، بازسازی فضاهای قدیمی و هسته مرکزی شهر است که با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت انجام می شود.

شهر بیجار که در 142 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است از سال 1313 از جمله 13 شهر اول کشور بوده که دارای شهرداری شده است.
در حال حاضر شهرداری بیجار با حدود یک میلیارد و 800 میلیون ریال بدهی، حدود 100نیروی مازاد دارد و با چندین ماه حقوق و مزایای معوقه کارکنان مواجه است.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.