به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی کردستان، فریدون یاسمی با بیان اینکه از ابتدای خرداد امسال عملیات تامین سوخت روستاهای صعب العبور آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد، افزود: تاکنون بیش از 51 میلیون لیتر نفت سفید به این روستاها ارسال و ذخیره سازی شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی اخیر و مسدود شدن راه های مواصلاتی برخی از روستاهای استان هیچ گونه نگرانی بابت تامین سوخت روستاییان وجود ندارد.
یاسمی یادآور شد: با وجود کاهش محسوس دما در سطح استان، عملیات تامین و توزیع مطلوب سوخت در تمام نواحی 9 گانه شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در جریان است.
وی بر آمادگی هر چه بیشتر واحدهای عملیاتی ستاد بویژه نواحی مرزی برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در فصل سرما تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای مواجهه با بحران احتمالی صورت گرفته است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از توزیع کالابرگ ویژه ای به مناسبت دهه مبار ک فجر و برودت هوای اخیر استان برای دریافت نفت سفید مازاد بر سهمیه اختصاصی خانوارهای نفت سفید سوز خبر داد و اضافه کرد: اعتبار این کالابرگ تا پایان سال جاری است.
یاسمی به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این نیروگاه، ذخیره سازی مطلوبی در مخازن آن انجام شده است.
او با بیان اینکه با توجه به کاهش دما در استان و احتمال افت فشار و قطعی گاز نیروگاه، روزانه بیش از چهار میلیون لیتر نفتگاز به این نیروگاه ارسال می شود همچنانکه امسال مقدار ارسال این فرآورده به نیروگاه سیکل ترکیبی 145 میلیون لیتر بوده است.
به گفته وی، آماده کردن تاسیسات گاز مایع و فروشندگی های سیار، فعال کردن فروشندگی های نفت سفید شهری غیر فعال، استفاده از نفتکش های تدارکاتی با بستن نازل و توزیع نفت سفید در محلات فاقد گاز از جمله اقداماتی است که برای تامین سوخت جایگزین خانوارها و مصرف کنندگان در صورت قطع گاز احتمالی انجام خواهد شد.
در استان کردستان 66 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 باب جایگاه CNG در بخش عرضه سوخت مورد نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.
دریافت و تنظیم: وریا کرمی**انتشار: سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.