به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد شمس روز چهارشنبه در مراسم روز پرستار اظهار کرد: تجهیز و تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران از مطالبات به حق مردم این شهرستان است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: مردم در سال های گذشته برای انجام کارهای درمانی و سلامت خود مجبور بودند به شهرهای همجوار مراجعه کنند ولی امروز با وجود بیمارستان 32 تختخوابی نیازی به مراجعه به دیگر شهرها تا حدودی کاهش یافته است.
سرپرست فرمانداری سروآباد توجه به سلامت افراد جامعه را یکی از مولفه های توسعه دانست و تاکید کرد: جامعه ای که افراد آن سلامت جسمی و روحی داشته باشند در مسیر پیشرفت و ترقی است.
شمس با تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری کشور و شهرستان یادآور شد: قدردانی از زحمات و تلاش های صادقانه پرستاران نباید به یک روز از سال محدود شود بلکه باید همیشه قدردان خدمات صادقانه و شبانه روزی این قشر زحمت کش جامعه باشیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد نیز در این آیین با تبریک فرا رسیدن روز پرستار گفت: پرستاران زحمت کش ترین قشر جامعه هستند که به صورت شبانه روزی از بیماران مراقبت می کنند و به معنای واقعی انسانیت را تفسیر کرده اند.
ایوب غلامی خطاب به پرستاران افزود: تمام کارها و امور ما بر روی قلم انسانیت می چرخد بنابراین باید انسانیت را سرلوحه کاری خود قرار دهیم چون در هنگام پرستاری تنها پرستار، بیمار و خداوند متعال هستند و خالق هستی انسانیت و معنویت پرستار را مشاهده می کند.
وی یادآور شد: با تلاش های مستمر مسئولان استانی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بیمارستان شهید چمران سروآباد به امکانات روز بهداشتی و درمانی مجهز و باعث توسعه پایدار شهرستان شده است.
غلامی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم که خدمت به بیماران و مردم مرزدار و غیور شهرستان سروآباد در حوزه درمان و سلامت افزایش یابد و کاری کنیم که بیماران به جزء رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.
وی افزود: علاوه بر بهبود وضعیت درمان در بیمارستان سروآباد وضعیت بهداشتی و مرکز فوریت های پزشکی این شهرستان نیز روند مثبت و روبه رشدی داشته و باعث افزایش رضایتمندی مردم از خدمات دولت در این حوزه شده است.
امام جمعه موقت سروآباد نیز در ادامه این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: 2 نعمت که هم برای مردم و هم برای پیشرفت و توسعه جامعه بسیار مهم و حیاتی هستند نعمت سلامت و نعمت آرامش و امنیت است.
ماموستا سید عبدالقادر حسینی یادآور شد: امروز نعمت امنیت در ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا، ایثارگری رزمندگان اسلام و همچنین هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری فراهم شده و با خدمات ارزشمند نظام مقدس اسلامی مردم از نعمت سلامت نیز برخوردارند.
وی تاکید کرد: بیمارستان شهید چمران سروآباد از زمان تجهیز به امکانات روز بهداشتی، منشا خدمات بسیاری برای مردم است هر چند با شاخص های کامل یک بیمارستان خوب فاصله دارد اما انتظار مردم از مسئولان حوزه بهداشت و درمان تجهیز بیشتر این بیمارستان به امکانات و تجهیزات و استقرار پزشکان متخصص است.
ماموستا حسینی با اشاره به خدمات پرستاران در جامعه افزود: زمانی که بیمار در بیمارستانی بستری می شود تا زمانی که بهبودی کامل خود را بدست بیاورد و ترخیص شود، پرستاران با صبر و تحمل و دلسوزی از او مراقبت می کنند بنابراین باید قدردان زحمات و خدمات این قشر زحمتکش جامعه باشیم.
در این مراسم از پرستاران و پرسنل بیمارستان شهید چمران سروآباد با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش ایرنا، حدود 180 هزار پرستار در مراکز دولتی، غیردولتی، تامین اجتماعی و موسسه های درمانی کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 2 هزار و 400 نفر در مراکز بیمارستانی کردستان اشتغال دارند.
در تقویم رسمی ایران پنجم جمادی الاولی (سوم بهمن ماه جاری) زاد روز میلاد حضرت زینب (س) به منظور قدردانی از خدمات ارزشمند و انسان دوستانه پرستاران به نام روز پرستار نامگذاری شده و روز جهانی پرستار 12 مهر است.
شعار امسال روز پرستار 'پرستاران صدایی برای رهبری (سلامت محور) است.
شهرستان سروآباد با 2 شهر، 2 بخش و 73 روستا و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار: سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.