فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی برای جلوگیری از گرانفروشی، کم فروشی و سایر تخلف ها از وظایف مهم این اداره است، اظهار کرد: در این مدت، 83 هزار و 604 مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان انجام گرفته است.
به گفته وی، در جریان این بازرسی ها 2 هزار و 528 مورد تخلف احراز و برای آن تشکیل پرونده شده است و طبق بررسی های انجام شده میزان تخلف این پرونده ها 10 میلیارد و 13 میلیون ریال برآورد شد که برای سیر مراحل قضایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع گردید.
سردارزاده افزود: اجرای گشت های مشترک اصناف و واحدهای تولیدی و خدماتی از دیگر اهداف این اداره برای کاهش تخلفات و رعایت حقوق شهروندان است.
وی یادآور شد: در این مدت یک هزار و 16 مورد گشت با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، استاندارد و میراث فرهنگی انجام شده است.
به گفته وی، در این گشت های مشترک تخلف 431 مورد واحد صنفی احراز شد که طی آن 583 میلیون و 210 هزار ریال تحلف برای آنها در تعیین و پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا نیز چهار هزار و 529 مورد بازرسی از واحدهای عرضه عمده و خرد استان انجام شد که 514 مورد از این بازرسی های منجر به کشف کالاهای قاچاق گردید.
سردارزاده گفت: کالاهای کشف شده قاچاق بیشتر لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، سیگار، لوازم خانگی و الکترونیکی بود که پس از کشف، پرونده های آنان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده است.
وی همچنین از اعلام سه هزار و 233 مورد تخلف صنفی از سوی مردم از جمله کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها خبر داد و افزود: تخلف 704 مورد از گزارشات مردمی احراز شده است که به مراجمع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شده اند.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.