معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: تنها ۲۴ درصد از کلاس‌های مدارس سطح استان کردستان از استاندارد فنی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری شامگاه سه‌شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان با حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سنندج، افزود: طبق قانون بودجه کشوری شهرهای با زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مشمول حمایت های مختلف دولت قرار می‌گیرند این در حالی است که شهرهای میانی و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که می‌توانند راهگشای مشکلات کلان شهر ها باشند از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: شهرهایی چون سنندج، سقز و بانه و مریوان در قالب شهرهای میانی و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز که حدود ۷۲ درصد از جمعیت شهرنشین را در خود جای داده اند نیازمند نگاه و سازوکار ویژه دولت اند.

قادری با اعلام اینکه ۲۴ درصد کلاس‌های مدارس سطح استان کردستان از استانداردهای فنی برخوردارند، گفت: افزون بر اینکه از این حیث رتبه ۳۰ کشور را داریم اما زلزله اخیر نیز موجب خسارت به یک هزار و ۸۴ مدرسه استان شد که از این میزان تعداد ۹۵۰ مدرسه به مقاوم سازی و ۱۳۲ مورد نیز به بازسازی نیازمند هستند.

معاون عمرانی استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: وضعیت نامطلوب دفع پسماند زباله به شیوه سنتی در استان که منجر به انباشت و تجمیع بیماری‌های زیادی شده با برنامه‌ریزی و تجهیز ماشین آلات و نیز تخصیص اعتبارات دولتی قابل حل و فصل است.

قادری همچنین درباره اراضی آبی استان گفت: اینکه کردستان با بیشترین میزان بارندگی تنها ۱۲ درصد از اراضی آبی را به خود اختصاص داده جای بسی تامل و واکاوی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.