به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در سنندج اظهار کرد: باید با برنامه ریزی لازم تلاش شود زمینه حضور زائران اهل سنت در زیارت اربعین حسینی چه عنوان خادم و چه به عنوان زائر فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به برپایی موکب های فداییان ولایت در کربلای معلی، مرز خسروی و همچنین مسیرهای تردد زائران در شهرستان های استان افزود: میزبانی از زائران اربعین حسینی افتخار بزرگی است که نصیب مسئولان و مردم استان شده و باید به بهترین شکل ممکن این میزبانی انجام شود.
استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت برخی راه های استان مطلوب نیست باید در این ایام نیروهای هلال احمر، پایانه، پلیس راه و سایر نهادها و نیروهای امدادی در آماده باش برای پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای باشند.
مرادنیا تاکید کرد: تمامی نهادهای استان بر مبنای لبیک به ندای رهبری در خصوص تسهیل امور زیارت اربعین و در راستای عشق به اهل بیت و امام حسین(ع) بسیج شده اند و امید می رود موکب فداییان اسلام استان در جوار حرمین مطهر کربلا موجب افتخار و سربلندی استان شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کردستان نیر در این جلسه موقوفات امان الله خان ثانی سنندج، ماه رخسار و بازار بزرگ سنندج، میر محمود قروه، زین العابدین خان، ابوالقاسم موسوی و الله یار خان بیجار از موقوفات شاخص استان در راستای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی(ع) است.
استان کردستان در راستای پیاده روی عظیم اربعین حسینی با برپایی پنج موکب با عنوان 'فداییان ولایت' به زائران کربلای معلی خدمت رسانی می‌کند.
این موکب ها از محل اجرای نیات امینانه واقفان خیراندیش، کمک های مردمی و اعتبارات دولتی در مسیرهای حرکت زائران و همچنین کربلا دائر می شود.
سه مورد از این موکب ها در مسیر حرکت زائران در بیجار، قروه و همچنین پلیس راه سنندج دائر می شود و 2 مورد نیز در مرز خسروی و همچنین کربلا و در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) دایر و به زائران خدمات ارائه می دهند.
موکب های فداییان ولایت از پنجم آبان جاری در مسیرهای مشخص شده فعالیت خود را آغاز و تا 22 آبان به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.