معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳/۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیل جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضوان حکیم‌زاده امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند در سنندج درباره آمار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، افزود: ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی ثبت نام شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس بینش قرآن کریم منش و کردار معلمان هم طراز با رسالت پیامبران تعریف و عینیت یافته است پس بر این اساس رحمت و بخشش جامعه تعلیم و تربیت می‌تواند گواه این موضوع باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه در عصر امروز به نام اسلام و پیامبر خشونت در حال ترویج است ، گفت: رسالت معلمان بیش از هر زمان دیگری به فعالیت دو چندان در حوزه تعلیم و تربیت و نیز مبتنی بر رحمت نیازمند است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به همزمانی ماه مهر با دهه محرم و هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در هر دو مناسبت حفظ معرفت و خدمت خالصانه به معنای واقعی نمود و عینیت یافته و لذا می‌طلبد با در پیش گرفتن راه و منش شهیدان از خون های ریخته شده پاسداری کنیم.

حکیم زاده عنوان کرد: معلمان کارگزاران اصلی آموزش و پرورش هستند و بایستی با فراهم کردن بستری آرامش بخش توام با نشاط اجتماعی و محبت آمیز و نیز رعایت اعتدال و نگاه برابر نسبت به دانش آموزان اهتمام ورزند.

وی به نقش دانش آموزان نیز گریزی زد و گفت: اساس پیشرفت و تعالی در مشارکت و تعامل خلاصه می‌شود و در این میان نقش خانواده ها و معلمان باید به سمت ایجاد این مقوله باشد نه با حس برتر جویی و رقابت گرایی زمینه تشویش و آشفتگی را برای دانش آموزان رقم بزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.