به گزارش ایرنا، سید احسن علوی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان کامیاران اظهار کرد: زیر ساخت یکی از بحث های توسعه، ارتباطات است.
وی با اشاره به اینکه مرزی بودن و موقعیت استراتژیک استان کردستان این منطقه را بیشتر از سایر نقاط کشور نیازمند توسعه ارتباطات کرده است، افزود: به این منظور در چند سال گذشته با تلاش نمایندگان و مسئولان استانی، کردستان در زمینه توسعه ارتباطات و فنآوری اطلاعات از رتبه 29 کشوری به رتبه 23 ارتقا پیدا کرده است.
علوی با بیان اینکه این حوزه با ارائه خدمات جدید و با کیفیت و همگام با پیشرفت تکنولوژی های جهانی توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند، اضافه کرد: هنوز خدمات و امکانات شایسته مردم استان نیست و باید با تلاش و برنامه ریزی این شرایط ارتقا پیدا کرده تا تبدیل به استانی برتر در این حوزه شویم.
وی تهیه فهرست نقاط و روستاهای دارای مشکل ارتباطی در شهرستان کامیاران را ضروری دانست و یادآور شد: باید تلاش های بیشتری نسبت به گذشته برای رفع این مشکلات بکار بگیریم.
وی با اشاره به سخنان مدیر مخابرات کامیاران مبنی بر اینکه 10 ایستگاه پایه فرستنده - گیرنده یا سایت BTs برای رفع مشکلات ارتباطاتی این شهرستان باید ایجاد شود، گفت: کارشناسان مربوطه و مسئولان مخابرات شهرستان، پنج نقطه از شهرستان که در اولویت قرار دارند را شناسایی کنند تا به این ایستگاه ها مجهز شوند.
علوی با اشاره به اینکه اشتغالزایی در این زمینه باید مورد توجه مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد، اضافه کرد: این بخش در استان کردستان بعد از کشاورزی و گردشگری مهمترین زمینه ایجاد اشتغال است.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه زیرساخت ها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم تا شرایط مناسبی برای تعاملات بیشتر میان مردم و مسئولان فراهم شود.
وی تلاش ها و زحمات مدیران شهرستانی و استانی را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: تا حد ممکن در جهت فراهم ساختن شرایط مناسب برای تعامل دوسویه بین مردم و دستگاه های اجرایی تلاش کنیم.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست های کلی ابلاغ شده به این سازمان بر محور 2 موضوع بنا شده است، گفت: رضایتمندی و رفع مشکلات مردم، توسعه و ایجاد اشتغال در بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات این دو موضوع هستند.
فردین سعیدی آی سی تی را پیشگام توسعه دانست و افزود: برای سرمایه گزاری در این حوزه تاکنون 20 شرکت بزرگ در سطح کشور را به استان جهت همکاری دعوت کرده ایم.
وی اهمیت اشتغال در این حوزه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در تلاش برای ایجاد اکوسیستم فعال کارآفرینی در زمینه آی تی سی در استان هستیم.
سعیدی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان طی چهار سال گذشته گفت: در بخش تلفن سیار با توجه به اینکه در گذشته یک میلیون خط در استان داشتیم، اکنون با افزایش 48 درصدی این تعداد به یک میلیون و 500 هزار خط افزایش یافته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با اشاره به اینکه اینترنت پر سرعت در گذشته 50 هزار مشترک بوده است، افزود: در دولت یازدهم با 3 برابر افزایش این آمار الان به 153 هزار مشترک رسید است.
سعیدی در خصوص استفاده کاربران از اینترنت در استان کردستان اظهار کرد: این آمار از 247 هزار نفر به 587 هزار نفر افزایش یافته که شاهد رشد 20 درصدی در دولت یازدهم بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته در استان کردستان تنها 2 شهر توان استفاده از نسل سوم تلفن همراه را داشتند، اضافه کرد: اکنون 18 شهر استان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.
به گفته وی، استان کردستان با افزایش پهنای باند 8 برابری نسبت به گذشته از پهنای باند 3/6 پیک به 50 پیک رسیده است.
سعیدی با بیان اینکه مصرف دیتا استان در دولت تدبیر و امید 27 برابر افرایش یافته است، افزود: در ابتدای این دولت مصرف استان 7/1 گیگ بود که امروز به 47 گیگ رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، کامیاران را از شهرستان های که در این مسیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است معرفی کرد و یادآور شد: از 153 روستای دارای سکنه این شهرستان، 48 روستا تحت پوشش اینترنت پر سرعت، 42 روستا بهره مند از طرح های وب و 68 روستا در استفاده از طرح همت قرار دارند.
وی اضافه کرد: امسال 52 درصد از روستاهای استان کردستان از طریق طرح همت از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.
وی به توسعه تلفن ثابت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 29 روستای شهرستان کامیاران با توسعه و تجهیز امکانات اکنون از اینترنت پر سرعت استفاده می کنند.
سعیدی گفت: استان کردستان تنها استان کشور است که در زمینه توسعه تلفن ثابت توانست سال گذشته از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودجه مورد نیاز برای ارتقای این شبکه دریافت کند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: 75 روستای شهرستان کامیاران دارای تلفن ثابت، 58 روستا wll و 26 روستا از ای تی ام استفاده می کنند.
شهرستان کامیاران در 65 کیلومتری سنندج قرار دارد.
خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7349/9102
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.