به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن عسگری شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع اهالی ورزش باستانی، پیشکسوستان مدیران و روحانیون اظهار کرد: رسم مردانگی و ایثارگری حضرت علی (ع) برای اسلام به گونه ایی است که برادران اهل سنت نیز در کتب تاریخی و ارزشمند خود بارها به آن اشاره کرده اند.
وی حضرت علی (ع) را الگوی مروت و جوانمردی برای تاریخ بشریت دانست و افزود: حضرت علی (ع)، همان مرد شجاع و بزرگی است که در میدان نبرد و دفاع از اسلام بی‌نظیر بود و هیچگاه به دشمن پشت نمی‌کرد و در عین حال بخاطر شاد کردن دل یتیمان با آنها بازی کودکانه می کرد و همیشه به فکر محرومین و نیازمندان بود.
سرهنگ عسگری تاکید کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وابسته به عمل همه آحاد جامعه است، مردم با الگو گرفتن از ورزشکاران و پهلوانان می توانند آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بیجار گفت: حضور نوجوانان و جوانان در کنار پیشکسوتان ورزش باستانی، می تواند بهترین الگو در راستای آموختن رسم مردانگی و پهلوانی در جامعه و مروج اخلاق و منش افتادگی برای این قشر آینده ساز باشد.
در ادامه آیین ورزش باستانی و جایگاه آن در امر به معروف و نهی از منکر توسط باستانی کاران برگزار شد و سپس به صورت نمادین از پنج ورزشکار، پیشکسوت و مرشد زورخانه پهلوان تختی بیجار با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.
به گزارش ایرنا، باشگاه ورزش سنتی زورخانه ای و باستانی در بیجار بیش از یک قرن قدمت دارد، در سال های اخیر ورزشکاران این باشگاه موفقیت های زیادی در رقابت های استانی و کشوری بدست آورده اند.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
/9102/7350
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.