فرماندار دهگلان در مراسم تجلیل از مجریان طرح تاک در دهگلان گفت: بیش از 140 گروه روستایی درقالب طرح تاک در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش‌ایلنا، یحیی نظری در مراسم تجلیل از مجریان و فعالین طرح تاک روستایی با بیان اینکه این طرح نقش بسزایی در افزایش توانمندسازی مردم مناطق روستایی دارد، افزود: یکی از مهمترین مشکلات روستاییان اشتغال است که اجرای گسترده این طرح با همکاری سایر ارگان ها نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها دارد.

وی گفت: در حال حاضر 148 گروه روستایی در قالب طرح تاک در روستاهای شهرستان فعال هستند و مجری این طرح مرکز مشاوره چیستا با همکاری دهیاران روستا است.

فرماندار دهگلان اظهار داشت: اجرای این طرح پس از تشکیل گروه و جمع آوری پس اندازهای اعضا و راه اندازی صندوق مالی، بنام گروه (خودیار) در بانک اقدام به افتتاح حساب می‌نمایند و براساس نتیجه اعتبارسنجی، بانک بدون اخذ سپرده وثیقه و ضامن به گروه با حداقل نرخ سود بانکی معمول وام پرداخت می‌کند و گروه نیز بر پایه طرح های کسب و کار تایید شده اعضا، وام بانکی را میان آنان توزیع می کند.

نظری کاهش نسبی‌فقر، توسعه عدالت‌اجتماعی از راه فراهم‌ساختن زمینه دسترسی گروه های کم درآمد، بالابردن سرمایه اجتماعی، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و کمک به کاهش نرخ بیکاری را از ویژگی های این طرح برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.