محسن آقایی عصر روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال کردستان با بیان اینکه در سال جاری صدور 400 هزار فقره کارت ملی هوشمند در استان هدف گذاری شده است افزود: با اجرای این سهمیه در سال جاری میزان کارت ملی هوشمند در اختیار افراد استان به 80 درصد می رسد.
به گفته وی، سهمیه این اداره کل در سال گذشته صدور 300 هزار کارت ملی بوده که با تلاش همکاران موفق به صدور 420 هزار فقره کارت صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز این طرح تا کنون یک میلیون و 200 هزار فقره کارت ملی صادر شده است افزود: کارت های ملی قبلی (غیرهوشمند) تا پایان امسال اعتبار داشته و لازم است تمامی افراد بالای 15 سال نسبت به تهیه کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
وی افزود: کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است برای تحقق این امر خدمات این کارت در سراسر کشور آغاز می شود.

** 30 دفتر پیشخوان ثبت احوال در کردستان راه اندازی می شود
مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه دفاتر پیشخوان ثبت احول برای تسریع در ارایه خدمات به مردم در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی اجرا می شود افزود: در سال جاری راه اندازی 30 دفتر دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
آقائی گفت: این دفاتر بیشتر در مناطق دور افتاده برای ارایه بهتر به مردم مناطق روستایی راه اندازی می شود و همچنین با توجه به اجرای صدور کارت ملی هوشمند، صدور این کارت ها منوط به مراجعه مردم دفاتر پیشخوان است.
وی افزود: این اداره کل در سال گذشته موفق به راه اندازی 13 دفتر پیشخوان شده که با اجرای این طرح برای 30 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
به گفته وی، اداره کل ثبت احوال کردستان سالانه به صورت میانگین 10 دفتر پیشخوان راه اندازی می کند.
وی افزود: درسال گذشته 30 هزار و 75 مورد تولد در کردستان روی داده که 99.61 درصد شامل 29 هزار و 824 مورد از این ولادت ها در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.
به گفته وی، در این مدت هفت هزار و 227 مورد فوت ثبت شده 98.8 درصد آن شامل 6 هزار و 928 مورد در مهلت قانونی 10 روزه ثبت شده است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.