به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اموزش و پرورش کردستان در این گردهمایی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است و برای موفقیت در برنامه های خود نیازمند مشارکت درون و برون سازمانی است و اگر نتواند این مشارکت ها بخصوص برون سازمانی را جذب کند نمی تواند موفق شود.
رشید قربانی افزود: فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برنامه محور بوده و در حوزه های تربیت بدنی، مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و سلامت اقدامات موثر و مطلوبی به خصوص در چند سال اخیر انجام شده است.
وی با بیان اینکه تربیت بدنی و زیستی یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در اجرای این سند تغییرات و تحولات خوبی در حوزه تربیت بدنی و سلامت انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در گذشته ورزش مدارس فقط به 2 ساعت محدود شده بود اما در سال های اخیر با تحولات انجام شده و افزایش ساعات تربیت بدنی و برنامه هایی نظیر المپیاد درون مدرسه ای، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی این مساله رفع شده است.
به گفته وی هم اکنون تربیت بدنی از نگاه صرفا، سلامت جسم بیرون آمده و با یک نگاه تربیتی به موضوع نگاه می شود.
قربانی استعداد یابی دانش آموزان را یکی از راه های موفقیت های ورزشی آینده کشور ذکر کرد و افزود: در برنامه ششم نیز،حوزه تربیت بدنی و سلامت بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
هم اکنون بیش از 900 معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان کردستان فعالیت دارند.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشورطی روزهای سه شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیر ماه جاری در سنندج جریان دارد.
در این گردهمایی 2 روزه پیرامون برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی 97-96، برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در تابستان 96 و مسائل جاری حوزه تربیت بدنی و سلامت بحث و تبادل نظر خواهد شد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.