به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل کوهی روز شنبه در همایش حامیان مدارس شبانه روزی شهرستان سقز و نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز، در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور سقز افزود: از بین کودکان دختر و پسر متاسفانه دختران مظلوم واقع شده اند و والدین بیشتر برای پسران هزینه می کنند.
وی با بیان اینکه 14 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی در استان کردستان تحصیل می کنند، اضافه کرد: متاسفانه استقبال والدین از این مدارس در روستاهای سقز بسیار کم است و فقط 267 دانش آموز پسر و 32 دانش آموز دختر در 6 مدرسه شبانه روزی و 2 ضمیمه آن تحصیل می کنند.
او با یادآوری اینکه در استان کردستان 133 مدرسه شبانه روزی وجود دارد، استقبال از این مدارس را در بیجار بسیار مناسب و در سقز و بانه نامناسب توصیف کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه مدارس شبانه روزی استان کردستان، پذیرای دانش آموزان فقیر، بی سرپرست و یتیم است، از خیران خواست تا این به این مدارس کمک نقدی و غیر نقدی کنند.
وی با مقایسه سرانه مدارس شبانه روزی کردستان با استان کرمان عنوان کرد: سرانه دانش آموزی در مدارس شبانه روزی برای یک دانش آموز در 9 ماه تحصیلی 2 میلیون و 530 هزار ریال است.
مدیر آموزش و پرورش سقز هم پیرامون ساخت و نوسازی مدارس با بیان اینکه 61 مدرسه تخریبی در این شهرستان وجود دارد، خواستار کمک و همکاری خیران برای نوسازی این مدارس شد.
محمد برومند اضافه کرد: از بین مدارس تخریبی شهرستان 12 مدرسه در شهر و 49 مدرسه در روستاهای چهار بخش شهرستان واقع شده است.
محسن بیگلری، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه در شهر بانه در هر ماه یک مدرسه توسط خیران ساخته می شود، از خیران سقزی هم خواست تا در راستای ساخت مدرسه دانش آموزان را یاری کنند.
در ادامه این مراسم از جمعی از خیران و اعضای دوره سوم مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان سقز با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.