به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا اقبال بهمنی روز دوشنبه در نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در فرمانداری سنندج، افزود: روز جهانی قدس روزی است که اسلام در آن زنده شد و حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی سراسری این روز واجب است.
وی با اشاره به تاکید قرآن و اهمیتی که برای بیت المقدس قائل شده است، اظهار کرد: تولیت قدس باید در دست مومنین باشد.
وی ادامه داد: جنگ های کشورهای عربی با نام ناسیونالیسم عربی پیش نرفت اما مبارزه ای که با نام اسلام با اسرائیل آغاز شد روحی در کالبد مبارازات مردم فلسطین دمید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات کور تروریستی تندروها در تهران اشاره کرد و گفت: اهل سنت و کُردها این حرکات تروریستی را محکوم می کنند.
وی با بیان اینکه هر حرکت افراطی گری که با نام اسلام انجام می شود، اسلامی نیست، افزود: اسلام دارای علم و منطق است و هیچگاه ترور در آن جایی ندارد و اگر هم با گروهی جنگ داشته باشد با آنها روبرو می شود.
در ادامه این نشست فرماندار سنندج نیز گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس امسال که در شرایط حساس و خاص قرار داریم باید پرشورتر و با مشارکت همه اقشار مردم باشد.
ابراهیم زارعی افزود: حضور مردم همانطور که در انتخابات ثابت کردند که پشتیبان نظام و مسئولین هستند در این راهپیمایی نیز این حمایت را نشان دهند.
وی همچنین خواستار حضور سازمان های مردم نهاد در جلسات هماهنگی برای راهپیمایی روز قدس شد.
در 16 مرداد 1358، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی رژیم اشغالگر قدس، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا در این روز مسلمانان همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز روز جمعه دوم تیر همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز برگزار می شود.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.