به گزارش خبرنگار ایرنا امیر قادری روز سه شنبه در اولین کارگروه گردشگری کردستان در سال 96 افزود: در قالب این طرح و با مدیریت صحیح، از یک هکتار باغ، می توان 500 میلیون ریال، درآمد کسب کرد.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد ادامه داد: در کنار کار کشاورزی با ایجاد تفرجگاه تفریحی، می توان به نوعی از باغات و مراتع برای ایجاد درآمد نیز بهره برد.
وی اظهار کرد: بخش ها و ارگان های مختلف استان، با تعامل نزدیک می توانند زمینه ایجاد چنین طرح هایی را فراهم کرده و برای توسعه گردشگری و اشتغال در کردستان گام بردارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه تغییر کاربری تحت شرایطی خاص امکان پذیر است اضافه کرد: سازمان ها نباید با ایجاد موانع، راه را برای توسعه گردشگری استان، محدود کنند.
قادری افزود: ارگان های مرتبط می توانند از ظرفیت قانون به نوعی بهره برده و برای تسهیل توسعه گردشگری اقدام کنند مشروط به اینکه خط قرمزها رعایت شود.
وی به ایجاد خانه های گردشگری روستایی در پالنگان و اورامان اشاره و اظهار کرد: وام هایی را با نرخ سود هشت درصد برای این حوزه اختصاص دادیم که موجب اشتغال زایی و تثبیت جمعیت روستایی این مناطق خواهد شد.
اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است که ساختار بومی خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری، آن را از دیگر الگوهای اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.