رئیس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نمایشگاه زبیر سعیدی هنرمند جوان کردستانی 14 اثر شامل تذهیب، گل و مرغ و نگارگری را به صورت نمادین برای نخستین بار در قالبی حرفه ای با استفاده از موضوعات بومی به تصویر درآورده است.
امین مرادی معرفی هنرمندان توانمند استان، آشنایی مخاطبان با هنر نگارگری ایرانی و اسلامی و نقش آن در جامعه پیرامون را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: از دیر باز گرایش به این هنر در کشور ما وجود داشته و از سابقه تاریخی بالایی برخوردار است که با ورود اسلام این هنر با تلفیق مضامین دینی و عرفانی و همچنین الهام از مضامین ادبی به اوج شکوفایی رسید.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به روند رو به رشد گرایش به این هنر در استان به عنوان یک پتانسیل مهم هنری اظهار کرد: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هنر نگارگری به عنوان هنر اصیل ایرانی اسلامی، باید با برنامه ریزی درست از این پتانسیل قوی در جهت تقویت فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی بهره لازم را برد.
نمایشگاه نگارگری 'اصالت خیال' تا 6 خرداد جاری در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن دایر بوده و در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای بازدید علاقمندان است.
زبیر سعیدی متولد 1367 شهرستان دهگلان، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال 1394 بوده و زمینه فعالیت هنری این هنرمند نگارگری و گرافیک است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.