عباس حسین پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برگزاری انتخابات سالم را یکی از وظایف خطیر مسئولان برگزاری انتخابات دانست و افزود: رعایت تمام مسائل اخلاقی در امر برگزاری انتخابات ضروری است.
وی اظهار کرد: اگر مسئولین امانتدار نباشند سبب بداخلاقی از سوی نامزدها و در نتیجه ایجاد نگرانی در میان مردم می شود.
وی انقلابی بودن و وفادار بودن به آرمان های نظام و انقلاب را مهم ترین شاخصه یک کاندیدای ریاست جمهوری برشمرد و گفت: یک رئیس جمهور اصلح باید مزین به ویژگی های صداقت، اخلاق و رفتار اسلامی باشد.
مسئول جبهه مردمی استان کردستان افزود: رئیس جمهور خوب باید بتواند با قاطعیت گفتمان امام و رهبری را پیاده کند.
حسین پناهی اظهار کرد: رئیس جمهور خوب باید روابط و تعامل سازنده با دولت های خارجی داشته باشد و تعاملات و مراودات وی با کشورهای جهان در راستای تامین منافع نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور باید به نفع نظام جمهوری اسلامی مذاکره و قاطعانه و مقتدرانه در برابر کشورهای استکباری ایستادگی کند تا حقانیت نظام جمهوری اسلامی را بدرستی به جهانیان به اثبات برساند.
وی تاکیدکرد: توجه به مزیت ها و ظرفیت های داخلی کشور، حل رکود اقتصادی، رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان و توسعه عمران و آبادانی کشور باید اولویت کاری رئیس جمهور آینده قرار گیرد.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور باید در بعد داخلی کارایی داشته باشد و بتواند سرنوشت چهار سال آینده کشور را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی سر وسامان دهد.
وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در عرصه بین المللی پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی است افزود: آحاد جامعه با تمام عقلانیت در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند.
حسین پناهی اظهار کرد: مهم ترین آسیب عدم مشارکت مردم در انتخابات توسعه نیافتگی جامعه است.
وی تقویت اخلاق اسلامی و نهادینه کردن رفتار ایده ال اسلامی در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: مشارکت در انتخابات باید بر اساس اخلاق اسلامی، عقلانیت، پرهیز از دروغ، افترا و تهمت باشد.
وی گفت: اگر انتقاد از عملکرد کاندیداها باشد روشنگری است و اگر تخریب علیه آنها باشد ناشی از ناکارآمدی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.