به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی معین روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع انتخابات ریاست جمهوری در تالار مولوی دانشگاه کردستان افزود: انتخابات یکی از موقعیت های مهم و سرنوشت ساز در کشور بوده و نیازمند حضوری آگاهانه است لذا نباید اجازه بدهیم به دوره گذشته برگردیم چون خطرات بسیار سنگینی برای جامعه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: همه ما به عنوان یک فرد ایرانی اگر نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت داشته باشیم نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود و اگر تاریخی قرار است تکرار شود باید تاریخ تابناکی که ما پرچم دار علم، تمدن و فرهنگ بودیم تکرار شود.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این برهه حساس شرکت در انتخابات یک امر بسیار مهم و ضروری است افزود: در تمامی انتخابات ها دانشگاهیان و جنبش های دانشجویی همواره پیشتاز بوده و در دوره ای که این قشر به جای پیشتازی، رای به تحریم انتخابات دادند ما دچار دوره تاریک هشت ساله شدیم.
وی ادامه داد: به خاطر آن دوران هم اکنون 40 درصد روستاییان و 30 درصد شهرنشینان زیر خط فقر قرار دارند و درگیر مسائل و مشکلات خود هستند لذا باید افرادی آنان را آگاه کنند که با بصیرت کامل در پای صندوق های رای حضور یابند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت اصلاحات افزود: دانشگاهیان به عنوان قشر روشنفکر جامعه باید نسبت به آگاهی بخشی به سایر آحاد جامعه و دعوت مردم به حضور آگاهانه و با بصیرت در انتخابات تلاش کرده و زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: زمان، زمان حضور است و قطعا هر چه سطح دانش و فرهیختگی افراد بیشتر باشد احساس مسئولیت در قبال جامعه بشری بالاتر خواهد بود لذا مردم ما با رای آگاهانه خود باید تلاش کنند دولتی انتخاب شود که به مسیری که در این چند سال طی شده ادامه داده و دوباره به گذشته برنگردیم.
معین در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان با این عنوان که در صورت پیروزی دوباره روحانی برای معیشت و اشتغال چه برنامه ای پیش بینی شده است افزود: اشتغال با سایر بخش های جامعه بی ارتباط نیست و امروز بیکاری فارغ التحصیلان ما بیشتر از سایر افراد است و در این راستا تلاش زیادی لازم است.
وی با بیان اینکه باید دانشگاه در خدمت کل سیستم کشور باشد تا کشور به توسعه دست پیدا کند اظهار کرد: اگر دولت روحانی دوباره تشکیل شود این مشکل رفع و ما با کاهش چشمگیر معضل بیکاری در کشور روبرو خواهیم بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت اصلاحات همچنین در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر با عنوان اینکه چرا با وجود برداشته شدن تحریم ها، کشور هنوز به پویایی دست نیافته است گفت: تخریب بنیان های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور بسیار راحت است اما دوباره ساختن آن سال ها طول می کشد.
وی ادامه داد: ما تحریم جهانی شده بودیم و این مساله کمی نیست و رفع مشکلات ناشی از آن احتیاج به زمان دارد و با یک سال و 2 سال رفع نمی شود و باید تلاش هایی که تاکنون شده ادامه پیدا کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها روز 29 ازدیبهشت برگزار می شود.
7348/1904/6016
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.