به گزارش خبرنگار ایرنا احمد رشیدی روز دوشنبه در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران کردستان در سالن شهید ورمقانی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کردستان افزود: در سال 1394 در مجموع 22 کارگر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده بودند که سال 95 این تعداد به هفت نفر کاهش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 9 هزار بازرسی از کارگاه ها و کارخانه جات انجام، 12 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران و هشت هزار ساعت آموزش ایمنی به کارفرایان ارائه شده است.
وی با اشاره به ایجاد 28 تشکل کارگری جدید در سال 1395 اظهار کرد: ایجاد تشکل های کارگری می تواند نقش مهمی در حل مشکلات جامعه کارگری داشته باشد و هم اکنون 118 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان کردستان گفت: کارگران قهرمانان کسب روزی حلال در جامعه هستند و در جامع ای که کارگران سخت کوش و تلاشگر هستند روند رشد و توسعه آن جامعه شتاب بیشتری به خود می گیرد.
رشیدی ترویح فرهنگ کار و تلاش در جامعه را ضروری برشمرد و افزود: حل مشکل بیکاری جوانان نیارمند مشارکت جدی همه ادارات و سازمان ها است و همه موظفیم در راستای ایجاد اشتغال جوانان تلاش کنیم.
در ادامه این آیین از کارگران نمونه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با اهدای لوح قدردانی شد. پنجم تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
غبارروبی مزار شهدای کارگری، دیدار با خانواده های ایثارگران، همایش بزرگ پیاده روی کارگران، برگزاری و برگزاری همایش استانی ایمنی و بهداشت حرفه ای از برنامه های هفته کارگر در استان است.
3020/6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.