به گزارش ایرنا کریم ذولفقاری، روز شنبه در دوره آموزشی جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی با حضور پرسنل مدیریت امور اراضی استان و روسای امور اراضی شهرستان ها در سالن اجتماعات این سازمان افزود: روند تسهیل صدور اسناد مالکیت زمین های زراعی تسهیل شود چراکه اگر در سال های قبل سند زمین های زارعی صادر می شد امروز وضعیت کشاورزی قطعاً بهتر از امروز بود.
به گفته وی، اگر زمین های زراعی دارای اسناد مالکیت باشد دیگر قابل تفکیک نیست و دیگر شاهد قطعه قطعه شدن زمین های زراعی و تبدیل آنها به خانه باغ و تفرجگاه نمی شویم.
ذوالفقاری افزود: هرچند به واسطه نگرانی از خرد شدن اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی یک سری قوانین را به تصویب مجلس شورای اسلامی رسانده است، اما با استناد به قوانین باید برای تسهیل صدور اسناد مالکیت زمین های زراعی و نیز صدور مجوز ساخت خانه های کارگری در مزارع کشاورزی گام های اساسی برداشته شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: رئیسان امور اراضی شهرستان ها باید به دنبال قوانینی باشند که با استناد به آنها بتوان زمین های زراعی کشاورزان را سند دار کرد.
وی همچنین خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در مزارع کشاورزی شد و گفت: باید مانع از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد و روند صدور اسناد مالکیت و مجوز برای احداث خانه های کارگری برای زمین های باغی و زراعی با استناد به قانون های مربوطه، تسهیل شود.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.