به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در نخستین جلسه پدافند غیرعامل استان کردستان در سال 96 در جمع مسئولان و اعضای این شورا اظهار داشت: سال گذشته در شورای پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام شد و توانستیم رتبه برتر کشوری را در این زمینه کسب کنیم.

وی گفت: تهدیداتی که امروز در منازعات بین‌المللی و منطقه‌ای وجود دارد روز به روز پیچیده‌تر و ابعاد آن گسترده‌تر و متنوع می‌شود بنابراین باید در مقابله با این‌گونه تهدیدات روش‌های نوین و خاص خود را اعمال کنیم و بتوانیم هم آنها را رصد، پایش و شناسایی کنیم.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه باید  آمادگی لازم را برای مقابله با هر نوع تهدیدی داشته باشیم، تصریح کرد: دنیای امروز پیچیده و چند وجهی بوده و جنگ صرفاً یک کار نظامی مثل ده‌ها و صدها سال گذشته نیست و بر ابعاد مختلف تهدیدات کشورها و قدرت علیه سایر کشورها شکل می‌گیرد و مباحث زیستی بسیار وسیع و گسترده است.

وی به مسئله حوزه سایبری به عنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: مسئله حوزه سایبری در این روزها تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی جامعه و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و خدمات‌رسان را به خودش وابسته کرده و لازم است از این ابزار استفاده شود هر چند از طرف دیگر این فضا تهدیدات و خطرات نوینی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی جدیدی داشته باشیم.

زاهدی با تأکید بر مشارکت مردم در مسائل پدافند غیرعامل در مواقع بحران و تهدید افزود: اگر مشارکت مردم را در این زمینه نداشته باشیم چه بسا در مواقع تهدید و خطر خودشان به تهدید تبدیل شوند و به صورت مداوم باید مردم را توجیه و آموزش داد.

وی اظهار کرد: معتقدم که جامعه ما آشنایی اولیه را با موضوع پدافند غیرعامل ندارند و نیاز فراوانی برای توجیه کردن و آموزش دادن مردم داریم و در همین راستا رسانه‌های گروهی و صدا و سیما نیاز است که کمک جدی کنند.

استاندار کردستان به اصلاح ساختار اداری و کسب مجوز پست سازمانی برای مسئولیت افراد در شورای پدافند غیرعامل در سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: اگر پروژه‌ای در هر اداره و سازمانی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد باید ردیف اعتباری مشخصی برای آن در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه چون استان کردستان استانی مرزی است به تبع آن تهدیدات آن هم نسبت به سایر استان‌های غیرمرزی از نظر زیستی و غیره بیشتر است، گفت: باید یک پیش‌بینی شرایط خاص در اجرای طرح مطالعاتی جامعه پدافند غیر عامل استان کردستان لحاظ شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615220
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.