رسول حاجی اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیرامون اهمیت شکل گیری 'پویش نه زباله' افزود:
وی ادامه داد: کیسه ها و ظروف پلاستیکی که روزی به دلیل سبکی و دوام آنها ساخته شدند، امروزه عامل بزرگترین مشکلات زیست محیطی هستند، زیرا همراه باد، همه جا پخش می شوند و در صورت بلعیده شدن توسط جانداران حتی می توانند سبب مرگ آنها شوند.
وی اظهار کرد: پلاستیک غیر قابل تجزیه است و کیسه های نایلونی به طور متوسط 500 سال در محیط باقی می ماند.
او عنوان کرد: پلاستیک و نایلون موجود در زباله، بسیار خطرناک و اگر سوزانده هم شود، مواد مضری مانند اسید کلریدریک ایجاد می کند که باعث آلودگی هوا می شود.
این مسئول، با بیان اینکه مصرف درست، باعث کاهش هزینه های خانواده، مصرف آب و انرژی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست خواهد شد، اظهار داشت: اکنون که در آستانه روز طبیعت قرار داریم، از پخش زباله و کیسه های پلاستیکی در طبیعت زیبا و بهاری شهر و دیارمان خودداری کنیم و به هنگام گشت و گذار در طبیعت، زباله های تولیدی را با خود به محل های جمع آوری زباله برگردانیم.
حاجی اسماعیلی بیان کرد: افزایش مصرف زباله خانگی به دلیل تغییر سبک زندگی و بی توجهی مردم به اثرات زباله در محیط، خطرهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت که شهروندان از این موضوع غافلند.
وی افزود: اگر تولید زباله به همین ترتیب ادامه داشته باشد، مدت زیادی طول نخواهد کشید که تمام زمین های اطراف شهرها پر از زباله شده و محلی برای دفن زباله باقی نخواهد ماند.
او اظهار داشت: هر تُن زباله حدود 400 متر مکعب گاز گلخانه ای دی اکسید کربن متصاعد می کند و از هر تُن زباله 400 تا 600 لیتر شیرابه خارج می شود که می تواند تاثیر خطرناکی روی آب و خاک داشته باشد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.