به گزارش ایرنا ابوالقاسم امان اللهی، روز شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران کردستان در مرکز صدا و سیمای استان افزود: شبکه استانی کردستان در برنامه های تدوین شده خود هر شب اقدام به معرفی توامندی ها، آیین های بومی پسندیده و شخصیت های معروف می کند تا خاطره ساز خوبی برای مخاطبان خود باشد.
به گفته وی، برنامه 240 دقیقه ای با عنوان 'سالی تازه‌ هاته‌وه (سال نو رسید)' آغازگر آیتم های این شبکه همزمان با لحظه تحویل سال است و برنامه ویژه ایام نوروز نیز هر شب 13 فروردین ادامه می یابد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان ادامه داد: برقراری ارتباط زنده با نقاط مختلف کشور از جمله مشهد مقدس، قم و شبکه های سراسری سیما از دیگر برنامه های مرکز صدا و سیمای استان است.
به گفته امان اللهی، همزمان با این ایام، برنامه ویژه ای از حضور مرزبانان در نقاط صفر مرزی، کاروان های راهیان نور، مناسبت های ملی و مذهبی مصادف شده با نوروز 96 نیز به روی آنتن می رود.
وی افزود: همچنین 13 رسم بومی استان نیز به تازگی شناسایی شده که این آداب در قالب های مختلف تولیدی به مخاطبان معرفی می شود.
به گفته وی، پخش برنامه تولیدی یادگاری، سریال تاقانه، قسمت دوم ژیوار، مستند در مسیر زاگرس و پخش برخی آیتم های سراسری و اخبار نیز از دیگر برنامه های این مرکز در ایام نوروز 96 است.

** تاریخ تصویری و مصور کردستان در سطح ملی به جایگاه اصلی خود نرسیده است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اینکه استان های مختلف با ساخت سریال هایی از زندگی نامه مشاهیر و رویدادهای خود موفقیت های مختلفی برای معرفی خود کسب کرده اند افزود: تاریخ تصویری و مصور کردستان در این حوزه در سطح ملی به جایگاه اصلی خود نرسیده است.
به گفته امان اللهی، این مرکز در نظر دارد با همکاری استانداری سریال سنجرخان را برای نمایش در شبکه های سراسری تولید کند و علاوه بر آن سریال ماه شرف خانم (سریال زندگی نامه مستوره اردلان) از دیگر برنامه های این مرکز است.
وی افزود: همچنین تولید برنامه ای 100 قسمتی برای معرفی موسیقی کردی با گویش های مختلف کرمانجی، سورانی، هورامی و کلهر با عنوان ژیله مو آغاز شده و تا کنون 70 قسمت آن به تولید رسیده است.

** 100 ایستگاه دیجیتال سال 96 به بهره برداری می رسد
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: از محل مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب 100 ایستگاه دیجیتال در استان اجرا شده که این طرح ها در اوایل سال 96 به بهره برداری می رسد.
به گفته ابوالقاسمی این 30 مورد از این ایستگاه ها در مریوان، 20 مورد در سقز، 15 مورد در بانه و بقیه در شهرستان های سنندج کامیاران و قروه احداث شده است.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها تعداد ایستگاه های دیجیتال استان به بیش از 200 مورد می رسد.
وی افزود: شبکه استانی کردستان از مراکز پرمخاطب کشوری بوده به طوری که میانگین مخاطب ان 80 درصد است و فلورانس آن از 81 تا 87 متغیر است.
به گفته وی، برنامه تلوزیونی 'چریکه‌ی شه‌و' هنگام پخش 98 درصد و 'ریگا' نیز 94 درصد از نظر تمام مخاطبان شبکه را به خود اختصاص داده است.
شبکه استانی سیمای مرکز کردستان در 25 آذر 1380 با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون این مرکز در 2 بخش صدا(رادیو) و سیما به صورت 24 ساعته برنامه پخش می کند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.