به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن نیکوکاری یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و در راستای فراهم کردن زمینه حمایت مادی و مالی خیران و کمک به اقشار نیازمند و تامین نیازهای آنها برگزار می شود.
امسال زنگ نیکوکاری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و با شعار 'بهار همدلی، شکوه مهربانی' روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کردستان نیز نواخته شد.
این جشن هر ساله در آستانه سال جدید برگزار می شود و امسال نیز از روز 18 اسفند و با نواختن زنگ نیکوکاری در مدارس سطح کشور اغاز و در روزهای 19 و 20 نیز در پایگاه های عمومی و مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود.
در ایین نمادینی که به همین مناسبت و با حضور جمعی از مسئولان استان در دبستان دخترانه سوم شعبان سنندج برگزار شد، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با تاکید برترویج هرچه بیشتر فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه افزود: در آستانه سال نو باید زمینه ای فراهم کنیم که نیازمندان جامعه نیز از حداقل امکانات برخوردار بوده و سال جدید را با جشن و شادی شروع کنند.
رضا طاهری گفت: برپایی جشن نیکوکاری هر ساله به عنوان یکی از برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) در استانه سال نو علاوه بر مشارکت دادن گروه های مختلف جامعه در کارهای خیر، موجب می شود بخشی از نیازهای نیازمندان در پایان سال رفع شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 10 میلیارد ریال از طریق جشن نکیوکاری به محرومان و نیازمندان استان کمک شد اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال میزان مشارکت مردم در این جشن بیشتر از سالهای گذشته باشد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه با اشاره به کمک های خیرین در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت خیرین استان 310 میلیارد ریال به نیازمندان تحت پوشش این نهاد کمک شده و این میزان زمینه توانمند سازی بیش از هشت هزار خانوار را فراهم کرده است.

**افزایش 10 درصدی پایگاه های جشن نیکوکاری در مدارس کردستان
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: امروز همزمان با سراسر کشور در هزار و 500 مدرسه استان پایگاه های نیکوکاری دایر شده و این میزان پایگاه نسبت به سال گذشته با 10 درصد افزایش روبرو شده است.
حجت الله نریمانی افزود: جشن نیکوکاری از سال 1369 هر ساله به عنوان یک حرکت نمادین در کشور برگزار می شود و این حرکت نمادین گاهی تلنگری و یادآوری برای وظایفی است که فراموش کرده و یا از آن غفلت کرده ایم.
وی ادامه داد: این اقدام هرساله با توفیقات خوبی همراه بوده و در آستانه سال نو توانسته است بخش قابل توجهی از نیازهای نیازمندان جامعه را مرتفع کند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان به توزیع کمک های جمع آوری شده در مدارس اشاره و اظهار کرد: مقرر است هدایا و کمک های دانش آموزان هر مدرسه با نظارت مدیران و مسئولان مدارس به دانش آموزان همان آموزشگاه اختصاص پیدا کند.
در حاشیه این آیین دانش آموزان دبستان دخترانه سوم شعبان سنندج میثاق نامه ای را با مضمون' ما دانش آموزان دبستان دخترانه سوم شعبان سنندج پیمان می بندیم در چهارشنبه سوری امسال از ترقه و مواد آتش زا استفاده نکنیم و با این کار آرامش را به مردم هدیه کرده و مبلغی را که قرار بود به خرید این مواد اختصاص دهیم به افراد بی بضاعت کمک کنیم' تهیه کرده و توسط مسئولان و دانش آموزان به امضا رسید.
در ادامه این ایین مسئولان کمک های خود را به صندوق های آماده شده در این مدرسه انداختند.
از 14 تا 21 اسفند ماه با عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و 25 هزار نفر از این تعداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.